Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 272489

Troškovna učinkovitost obrazovanja na daljinu


Čulo, Ksenija
Troškovna učinkovitost obrazovanja na daljinu // Informatologia, 36 (2003), 4; 296-301 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 272489 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Troškovna učinkovitost obrazovanja na daljinu
(Cost-benefit analysis of distance education)

Autori
Čulo, Ksenija

Izvornik
Informatologia (1330-0067) 36 (2003), 4; 296-301

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje na daljinu; analiza troškova i koristi; tradicionalno obrazovanje; učinkovitost
(Distance education; cost benefit analysis; face to face education; effectiveness)

Sažetak
Nagli razvitak Japana i naftna kriza osnovni su uzroci globalizacije koja je u sedamdesetim godinama zahvatila Sjedinjene Američke Države, a nakon toga i zapadnu Europu. Najjače korporacije iz tih područja započele su s premještanjem svog kapitala izabirući najučinkovitije mjesto i način proizvodnje. Onaj tko kontrolira kapital, kao i onaj tko ima znanje, čini glavnu snagu za promjene na globalnom tržištu. Vrtoglavo brz razvoj tehnologije, posebno informacijske, osnovica je procesa ekonomskog restrukturiranja. Ti procesi nužno mijenjaju strukturu radne snage s tendencijom opadanja broja proizvodnih zanimanja i povećanja potreba za radnicima koji znaju u nekim, uglavnom razvijenim, zemljama i rastućom ponudom novih industrijskih zanimanja u drugima zemljama, posebice onima s niskom cijenom rada. Informatički bum, kao i sve veća potreba za znanjem, uzročnici su sve bržeg rasta programa obrazovanja na daljinu tijekom proteklih nekoliko godina. Koliko je takav program isplativ sa stajališta obrazovne institucije, a koliko sa stajališta primatelja znanja u odnosu na tradicionalne (face to face) programe, još je uvijek nedovoljno istraženo. Odluka o uvođenju svakog programa na daljinu mora se temeljiti na analizi ekonomskih prednosti u odnosu na troškove (Cost Benefit analiza). Cilj je ovog članka sagledati bitne elemente koji se moraju uzeti u obzir pri takvoj analizi. Učinkovitost uvođenja novog programa na daljinu ovisit će o prepoznavanju i predviđanju direktnih i indirektnih troškova u usporedbi s ukupnim prihodom. Uz mjerljive, tj. novčane koristi i troškove, vrlo je važno ne ispustiti iz vida i one koje nije moguće kvantificirati, a važni su. Program na daljinu treba prihvatiti ukoliko njegov predviđeni konačni rezultat nije ispod praga rentabilnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0149180

Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Čulo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čulo, Ksenija
Troškovna učinkovitost obrazovanja na daljinu // Informatologia, 36 (2003), 4; 296-301 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Čulo, K. (2003) Troškovna učinkovitost obrazovanja na daljinu. Informatologia, 36 (4), 296-301.
@article{article, author = {\v{C}ulo, Ksenija}, year = {2003}, pages = {296-301}, keywords = {obrazovanje na daljinu, analiza tro\v{s}kova i koristi, tradicionalno obrazovanje, u\v{c}inkovitost}, journal = {Informatologia}, volume = {36}, number = {4}, issn = {1330-0067}, title = {Tro\v{s}kovna u\v{c}inkovitost obrazovanja na daljinu}, keyword = {obrazovanje na daljinu, analiza tro\v{s}kova i koristi, tradicionalno obrazovanje, u\v{c}inkovitost} }
@article{article, author = {\v{C}ulo, Ksenija}, year = {2003}, pages = {296-301}, keywords = {Distance education, cost benefit analysis, face to face education, effectiveness}, journal = {Informatologia}, volume = {36}, number = {4}, issn = {1330-0067}, title = {Cost-benefit analysis of distance education}, keyword = {Distance education, cost benefit analysis, face to face education, effectiveness} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font