Pregled bibliografske jedinice broj: 272407
METODOLOGIJA ZA VREDNOVANJE UČINKA PROCESA UČENJA I POUČAVANJA U SUSTAVIMA E-UČENJA
METODOLOGIJA ZA VREDNOVANJE UČINKA PROCESA UČENJA I POUČAVANJA U SUSTAVIMA E-UČENJA // Savjetovanje Računalo u školi X, Radionica E-učenje i sustavi e-učenja / Stankov, Slavomir (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatsko društvo za promicanje informatičkog obrazovanja, 2006. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 272407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
METODOLOGIJA ZA VREDNOVANJE UČINKA PROCESA UČENJA I POUČAVANJA U SUSTAVIMA E-UČENJA
(Methodology for evaluation effect size for learning and teaching in e-learning systems)
Autori
Grubišić, Ani ; Stankov, Slavomir ; Žitko, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Savjetovanje Računalo u školi X, Radionica E-učenje i sustavi e-učenja
/ Stankov, Slavomir - Zagreb : Split : Hrvatsko društvo za promicanje informatičkog obrazovanja, 2006
Skup
Savjetovanje Računalo u školi X, Šibenik, Solaris, Radionica E-učenje i sustavi e-učenja
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 21.09.2006. - 23.09.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
E-učenje; vrednovanje; efikasnost; obrazovni utjecaj; veličina učinka; eksperiment
(E-learning; evaluation; efficiency; educational influence; effect size; experiment)
Sažetak
U svrhu ispitivanja učinka sustava e-učenja, pristupili smo definiranju vlastite metodologije za vrednovanje. Definirali smo varijantu eksperimentalnog istraživanja s paralelnim grupama kod kojeg postoje dvije grupe ispitanika – kontrolna i eksperimentalna - od kojih je svaka nosilac svog eksperimentalnog faktora – tradicionalna nastava i sustav e-učenja. Kod osnovnog modela eksperimenta s paralelnim grupama se pomoću inicijalnog i završnog testa mjeri inicijalno i završno znanje ispitanika. Kod modela eksperimentalnog istraživanja s paralelnim grupama kojeg ovdje opisujemo, osim inicijalnog i završnog stanja, ispituje se znanje ispitanika i u međustanjima uporabom testova provjere. Stoga smo ovakav model nazivali eksperiment s paralelnim grupama uz parcijalno ispitivanje stanja. U našem pristupu računamo parcijalne veličine učinka prema rezultatima svakog testa pomoću aritmetičkih sredina razlika između rezultata testova provjere i završnog testa te inicijalnog testa za obje grupe studenata, kao i standardnu devijaciju odgovarajuće razlike za kontrolnu grupu. Ukupna veličina učinka računa se kao aritmetička sredina parcijalnih veličina učinka. Opisanu metodologiju smo primijenili za vrednovanje učinka konkretnog sustava xTEx-Sys koji pripada klasi inteligentnih tutorskih sustava, a samim time i sustavima e-učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo