Pregled bibliografske jedinice broj: 272400
Utjecaj kvalitete usluge životnog osiguranja na politiku cijena
Utjecaj kvalitete usluge životnog osiguranja na politiku cijena, 2006., magistarski rad, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 272400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kvalitete usluge životnog osiguranja na politiku cijena
(Research of the influence of Life insurance Service quality on the Price policy)
Autori
Benazić, Dragan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
11.07
Godina
2006
Stranica
135
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
kvaliteta usluge; usluga životnog osiguranja; premija osiguranja
(service quality; life insurance service; insurance premium)
Sažetak
Smanjenje stope rasta tržišta osiguranja života, intenziviranje konkurencijskih odnosa stvaranjem strateških alijansi osiguravatelja i banaka, nedovoljno profiliranje vlastitih ponuda usluga osiguranja kao i slabe mogućnosti stvaranja konkurencijskih prednosti putem inoviranja usluga zbog brzog imitiranja od strane konkurenata nameću, marketingu osiguravajućih društava potrebu pronalaska novih načina pridobivanja novih i zadržavanja postojećih osiguranika. Kvaliteta usluge ističe se zadnjih godina, kako u literaturi tako i u praksi, kao područje koje navedene probleme pronalaska izvora konkurencijske prednosti osiguravajućih društava može primjereno riješiti. Ulaganja u kvalitetu trebalo bi usmjeriti na one elemente usluge koji osiguraniku donose koristi i za koje je on spreman platiti višu premiju osiguranja. Promjene obilježja kvalitete usluge različito se prosuđuju od strane osiguranika. Ove razlike u prosudbama osiguranika iskazuju se različitom spremnošću plaćanja premije osiguranja života za pojedina obilježja kvalitete te stoga imaju utjecaj na visinu premije osiguranja života koju je osiguranik spreman prihvatiti. Viša subjektivno prosuđena važna obilježja kvalitete usluge za osiguranike trebala bi utjecati na prihvaćanje više premije osiguranja od strane osiguranika. Određivanjem premija osiguranja na osnovi prikaza ukupnih koristi od kvalitete usluge za osiguranika omogućuje se transparentniji prikaz vlastite ponude osiguranja života na tržištu i smanjuje percipirani rizik osiguranika kod sklapanja police osiguranja i ujedno stvaraju osnove za uspostavu dugoročnih, na povjerenju zasnovanih odnosa između osiguranika i osiguravajućeg društva. U radu se definiraju varijable kvalitete usluga životnog osiguranja, te razmatra njihov utjecaj na promjenu visine premije osiguranja u odnosu na osiguranikovu spremnost za plaćanje više premije osiguranja za veću kvalitetu usluge.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija