Pregled bibliografske jedinice broj: 270417
Stavovi i uvjerenja prema matematici učenika viših razreda osnovne škole
Stavovi i uvjerenja prema matematici učenika viših razreda osnovne škole, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 270417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi i uvjerenja prema matematici učenika viših razreda osnovne škole
(High grades elementary school students' attitudes and beliefs toward math)
Autori
Bušac, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.07
Godina
2006
Stranica
23
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
stavovi prema matematici; uvjerenje o urođenosti sposobnosti za matematiku; uvjerenje da je matematika više muška domena; usp
(attitudes toward math; belief that math abilities are inborn; belief that math is more male domain; math achievement; gender differences)
Sažetak
U ovom istraživanju provjerili smo stavove i uvjerenja (o urođenosti sposobnosti za matematiku i o matematici kao više muškoj domeni) učenika viših razreda osnovne škole prema matematici. Analiza podataka provedena je na 221 učeniku sedmih i osmih razreda osnovne škole. Kao mjerni instrument korištena je Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici. Rezultati pokazuju da učenici imaju neutralan stav prema matematici, da se uglavnom slažu s uvjerenjem o urođenosti sposobnosti za matematiku te da se ne slažu s uvjerenjem da je matematika više muška domena. Utvrđeno je da učenici višeg uspjeha u matematici imaju pozitivniji stav prema matematici, da se više slažu s uvjerenjem da je matematika urođena sposobnost te da se manje slažu s uvjerenjem da je matematika više muška domena nego učenici nižeg uspjeha. Rodne razlike dobivene su jedino unutar varijable « ; ; uvjerenje da je matematika više muška domena» ; ; gdje se pokazalo da se dječaci više slažu s navedenim uvjerenjem nego djevojčice. Interakcijski efekti roda i uspjeha u matematici nisu dobiveni ni na jednoj varijabli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA