Pregled bibliografske jedinice broj: 270378
Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća
Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 270378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća
(Relation of perceived math self competence, math anxiety and math achievement)
Autori
Čizmić, Anđelka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.09
Godina
2006
Stranica
27
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
ocjena iz matematike; strah od matematike; generalizirana samoefikasnost; percepcija nekompetentnosti; percepcija ustrajnosti
(math grade; math anxiety; general self-efficacy; perceived self-competence; perceived perseverance)
Sažetak
U ovom istraživanju cilj je bio provjeriti povezanost između percepcije samoefikasnosti, percepcije kompetentnosti, pecepcije ustrajnosti u području matematike, straha od matematike i ocjena iz matematike, kod učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Analiza podataka provedena je na 224 učenika. Kao mjerni instrument korištene su Skala za procjenu osobne kompetentnosti u području matematike (Bezinović, 1988) i skala za ispitivanje straha od matematike- MASC (Chiu i Henry, 1990). Rezultati pokazuju da učenici sedmog razreda postižu statistički značajno više rezultate na skali generalizirane samoefikasnosti i skali percepcije ustrajnosti od učenika osmog razreda. Utvrđena je negativna povezanost straha od matematike s generaliziranom samoefikasnosti i percepcijom ustrajnosti te pozitivna povezanost s percepcijom nekompetentnosti. Rezultati pokazuju da su u oba razreda generalizirana samoefikasnost i percepcija ustrajnosti pozitivno, a percepcija nekompetentnosti i strah od matematike negativno povezani s ocjenom iz matematike. Dobivene su značajne multiple korelacije između rezultata na skalama generalizirane samoefikasnosti, percepcije nekompetentnosti, percepcije ustrajnosti i straha od matematike kao prediktorima i ocjene iz matematike kao kriterija. Percepcija ustrajnosti i strah od matematike nisu značajni prediktori ocjene iz matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA