Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 270378

Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća


Čizmić, Anđelka
Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 270378 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća
(Relation of perceived math self competence, math anxiety and math achievement)

Autori
Čizmić, Anđelka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.09

Godina
2006

Stranica
27

Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna

Ključne riječi
ocjena iz matematike; strah od matematike; generalizirana samoefikasnost; percepcija nekompetentnosti; percepcija ustrajnosti
(math grade; math anxiety; general self-efficacy; perceived self-competence; perceived perseverance)

Sažetak
U ovom istraživanju cilj je bio provjeriti povezanost između percepcije samoefikasnosti, percepcije kompetentnosti, pecepcije ustrajnosti u području matematike, straha od matematike i ocjena iz matematike, kod učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Analiza podataka provedena je na 224 učenika. Kao mjerni instrument korištene su Skala za procjenu osobne kompetentnosti u području matematike (Bezinović, 1988) i skala za ispitivanje straha od matematike- MASC (Chiu i Henry, 1990). Rezultati pokazuju da učenici sedmog razreda postižu statistički značajno više rezultate na skali generalizirane samoefikasnosti i skali percepcije ustrajnosti od učenika osmog razreda. Utvrđena je negativna povezanost straha od matematike s generaliziranom samoefikasnosti i percepcijom ustrajnosti te pozitivna povezanost s percepcijom nekompetentnosti. Rezultati pokazuju da su u oba razreda generalizirana samoefikasnost i percepcija ustrajnosti pozitivno, a percepcija nekompetentnosti i strah od matematike negativno povezani s ocjenom iz matematike. Dobivene su značajne multiple korelacije između rezultata na skalama generalizirane samoefikasnosti, percepcije nekompetentnosti, percepcije ustrajnosti i straha od matematike kao prediktorima i ocjene iz matematike kao kriterija. Percepcija ustrajnosti i strah od matematike nisu značajni prediktori ocjene iz matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Čizmić, Anđelka
Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Čizmić, A. (2006) 'Ispitivanje povezanosti matematičkog samopoimanja, straha od matematike i matematičkog postignuća', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}izmi\'{c}, An\djelka}, year = {2006}, pages = {27}, keywords = {ocjena iz matematike, strah od matematike, generalizirana samoefikasnost, percepcija nekompetentnosti, percepcija ustrajnosti}, title = {Ispitivanje povezanosti matemati\v{c}kog samopoimanja, straha od matematike i matemati\v{c}kog postignu\'{c}a}, keyword = {ocjena iz matematike, strah od matematike, generalizirana samoefikasnost, percepcija nekompetentnosti, percepcija ustrajnosti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}izmi\'{c}, An\djelka}, year = {2006}, pages = {27}, keywords = {math grade, math anxiety, general self-efficacy, perceived self-competence, perceived perseverance}, title = {Relation of perceived math self competence, math anxiety and math achievement}, keyword = {math grade, math anxiety, general self-efficacy, perceived self-competence, perceived perseverance}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font