Pregled bibliografske jedinice broj: 270307
Socijalne vještine i vještine učenja djece predškolske dobi
Socijalne vještine i vještine učenja djece predškolske dobi, 2006., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 270307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne vještine i vještine učenja djece predškolske dobi
(Socal skills and learning skills in preschool children)
Autori
Stankijević, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
03.07
Godina
2006
Stranica
77
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
socijalne vještine; vještine učenja; predškolska djeca
(social skills; learning skills; preschool children)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja potvrđuju pozitivnu povezanost socijalnih vještina i vještina učenja te nekih sociodemografskih varijabli na navedene vještine, ali su provedena na uzorku američke populacije djece te ih ne možemo uopćavati na svu djecu predškolske dobi. Stoga smo u ovom radu ispitali odnos vještina učenja, socijalnih vještina, socijalnih problema, problema mišljenja i problema s pažnjom te utjecaj sociodemografskih varijabli na navedene konstrukte na uzorku djece iz Hrvatske. Isto tako ipitali smo utjecaj nekih posebnih programa rada u vrtiću na navedene konstrukte. U istraživanju je sudjelovalo 494 djeteta iz pet vrtića na području tri grada iz sjeverozapadne Hrvatske (Zagreb, Varaždin, Čakovec). Vrtići su bili podijeljeni u dvije skupne na osnovu svog programa. Jednu skupinu činili su vrtići koji su sudionici akcijskog istraživanja, a drugu kontrolna skupina vrtića. Za potrebe istraživanja konstrirana je skala socijalnih vještina, te je sa engleskog jezika prevedena Skala predškolskih vještina učenja od McDermotta. Prema dobivenim rezultatima djevojčice i starija djeca imaju pozitivnije vještine učenja i socijalne vještine te manje socijalnih problema, problema mišljenja i problema s pažnjom od dječaka i mlađe djece. Broj braće i sestara utječe i na vještine učenja i na socijalne vještine pri čemu djeca sa više braće i/ili sestara pokazuju bolje vještine. Obrazovanje majke pokazalo se statistički značajnim prediktorom socijalnih vještina, ali ne i vještina učenja, dok se obrazovanje oca nije pokazalo statistički značajnim prediktorom ni socijalnih vještina ni vještina učenja. Nadalje, potvrđeno je da djeca koja pohađaju vrtiće u akcijskom istraživanju imaju pozitivnije socijalne vještine i vještine učenja te manje socijalnih problema, problema mišljenja i problema s pažnjom od djece iz kontrolne skupine vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194102
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)