Pregled bibliografske jedinice broj: 270095
Neki atributivni problemi u kiparstvu 15. st. u Splitu
Neki atributivni problemi u kiparstvu 15. st. u Splitu // Humanistička kultura u okružju Splita - X. Dani Cvita Fiskovića
Split, Hrvatska, 2006. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 270095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki atributivni problemi u kiparstvu 15. st. u Splitu
(Some attributional problems in the 15-th century scuplture in Split (Spalato))
Autori
Marković, Predrag
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Humanistička kultura u okružju Splita - X. Dani Cvita Fiskovića
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19.06.2006. - 21.06.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
biskup Dujam de Judicibus; Bonino da Milano; Juraj Dalmatinac; Andrija Aleši; Velika Papalićeva palača; Mala Papalićeva palača; knjiga uzoraka; crtački predlošci; Lucca della Robia;
(bishop Dujam de Judicibus; Bonino da Milano; Juraj Dalmatinac; Giorgio da Sebenico; Andrija Aleši; Big Papalić's palace; Litlle Papalić's palace; model books; drawing samples; Lucca della Robia;)
Sažetak
Problem autorstva pojedinih kiparskih djela s koja se javljaju na Velikoj i Maloj papalićevoj palači u Splitu, a koja se vežu uz ime Jurja Dalmatinca, odnosno Andrije Alešija pokušao sam riješti kroz stilsku analizu vezujući ih uz druga poznata djela rečenih majstora. Tako sam za reljef s Anđelima koji pridržavaju grb u luneti Male Papalićeve palaće nedvojbeno utvrdio da je nastao na osnovu predloška kojega je Juraj Dalmatinac već koristio na svodu šibenske krstionice te da isti potječe od izgubljenog brončanog tonda "Bogorodice sa šest anđela", odnosno njegovih terakotnih replika koja se vežu uz krug Lucca della Robia. Isti je predložak koristio i Andrija Aleši za reljef Kristova krštenja nad vratima trogirske krstionice (oko 1468.). Za razliku od tog djela koji se može smatrati vlastoručnim ostvarenjem Jurja Dalmatinca, velika kvadrifora na pročelju Velike Papalićeve palače također se može smatrati njegovim djelom, točnije djelom nastalom po njegovu nacrtu, s time da je pri izvedbi - sudeći po nekim karakterističnim elementima oblikovanja glave anđela što pridržva grb obitelji Papalić- sudjelovao Andrija Aleši. U trećem primjeru - reljefu anđela što pridržava štit s grbom biskupa Dujma de Judicibusa koji potječe s zvonika splitske katedrale (danas u Muzeju grada Splita)- utvrđeno je da ne pripada djelu Bonina iz Milana za kojega se je do danas njegov nastanak vezivao nego nekom drugom majstoru, koji ga je izveo na osnovu vjerovatno crtačkog predlošaka po karakteru veoma bliskog anđelu sa svoda ciborija kapele sv. Dujma u splitskoj katedrali (Pietro da Milano i Dujam Vučković, nakon 1429.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti