Pregled bibliografske jedinice broj: 269733
Informacijski sustavi i elektroničko poslovanje u turizmu i hotelijerstvu
Informacijski sustavi i elektroničko poslovanje u turizmu i hotelijerstvu / Hutinski, Željko ; Cerović, Zdenko (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2006
CROSBI ID: 269733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijski sustavi i elektroničko poslovanje u turizmu i hotelijerstvu
(Information systems and electronic business in tourism and hospitality industry)
Autori
Galičić, Vlado ; Šimunić, Mislav
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci
Grad
Opatija
Godina
2006
Stranica
475
ISBN
953-6198-57-6
Ključne riječi
informacijski sustav; menadžment; internet; elektroničko poslovanje; turizam; hotelijerstvo
(information systems; management; the Internet; e-business; tourism; hotel industry)
Sažetak
U djelatnosti turizma i hotelijerstva, s neprekidnim proizvodno-uslužnim procesom, utjecaj informacijske tehnologije očituje se prvenstveno u mijenjanju organizacijske strukture, procesa upravljanja i rukovođenja i kvalitetnom pružanju usluga s ciljem zadovoljenja potreba turista-potrošača. Nagli razvoj informacijskih tehnika i tehnologija, izazvao je radikalne promjene u filozofiji projektiranja, izgradnje i funkcioniranja informacijskih sustava. Izgradnja suvremenih informacijskih sustava postaje neusporedivo kompleksnija i teža u odnosu na tradicionalistički, parcijalni pristup i zahtjeva primjenu novih metoda i ovladavanje novim znanjima. Takvi sustavi postaju sve pristupačniji i jednostavniji korisniku, ali sve kompleksniji informatičkim profesionalcima. Menadžerska uporaba informacijske tehnologije zahtijeva sve veću sustavnost, ozbiljnost i odgovornost u donošenju odluka. Pri tome će analiza informacijskih potreba omogućiti menadžmentu definiranje opsega, strukture, sadržaja i vremenske frekvencije informacija potrebnih za upravljanje i rukovođenje. U samom pristupu izgradnji i razvoju hotelskog informacijskog sustava, potrebno je odrediti prioritetna područja informatizacije, vodeći pri tome računa o specifičnostima hotelijerstva. Oblici elektroničkog poslovanja s najboljim učincima jesu elektronički marketing (e-marketing), elektroničko trgovanje (e-commerce, telecommerce), elektroničko bankarstvo (e-banking, telebanking), elektroničke burze (e-bourses, e-exchanges), te računalni rezervacijski sustavi (CRS). U turizmu i hotelijerstvu danas najviše do izražaja dolazi primjena elektroničkog poslovanja u kontekstu svakodnevnog uobičajenog poslovanja, te elektroničkog marketinga u najširem smislu riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija