Pregled bibliografske jedinice broj: 269370
Emocionalna inteligencija: teorija, operacionalizacija, primjena i povezanost s pozitivnom psihologijom
Emocionalna inteligencija: teorija, operacionalizacija, primjena i povezanost s pozitivnom psihologijom // Društvena istraživanja, 4-5 (2006), 84-85; 729-752 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 269370 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija: teorija, operacionalizacija, primjena i povezanost s pozitivnom psihologijom
(Emotional intelligence: theory, operationalization, implementation and relationship with positive psychology)
Autori
Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara ; Munjas, Radenka
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 4-5
(2006), 84-85;
729-752
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; pozitivna psihologija; upitnici emocionalne kompetentnosti; testovi EI; UEK-45
(emotional intelligence; positive psychology; trait emotional intelligence; ability tests of EI; ESCQ-45)
Sažetak
Emocionalna inteligencija je pojam koji se posljednjih petnaest godina često spominjao u psihološkoj, ali i široj općoj javnosti. Naziv, definiranje i prva istraživanja emocionalne inteligencije vezuju se uz imena dvojice autora Johna Mayera i Petera Saloveya, koji su svojstveno znanstvenoj metodologiji pomalo, ali sustavno razvijali modele i instrumentarij za procjenu EI. U području mjerenja individualnih razlika u emocionalnoj inteligenciji najčešće se spominju dva pristupa: a) samoprocjene vlastitih sposobnosti i b) ispitivanje emocionalne inteligencije testovima uratka. U Hrvatskoj je razvijeno nekoliko skala samoprocjene (Takšić, 2002b ; Takšić, 2004). Prvi poznati test emocionalne inteligencije je Multifaktorska skala EI (MEIS ; Mayer, Caruso, Salovey, 1999), čije su nedostatke autori otklonili u drugoj bateriji testova MSCEIT (Salovey, Mayer, Caruso i Lopez, 2001). Na našem području objavljeno je nekoliko testova različitih sposobnosti iz modela emocionalne inteligencije (Arar, Takšić i Molander, 2000 ; Kulenović, Balenović i Buško, 2001 ; Takšić, Harambašić i Velemir, 2004). EI je najbliža konceptima kristalizirane inteligencije, tako da se razvija tijekom života i s iskustvom pojedinca. Ta saznanja su poslužila kao osnova za mnoge programe razvoja emocionalnih sposobnosti i vještina za raličite skupine ljudi (djecu i odrasle) koji se kreiraju diljem svijeta. Zbog nastojanja da otkrije i istakne pozitivne osobine pojedinaca, emocionalna inteligencija je od početka zastupljena u pozitivnoj psihologiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus