Pregled bibliografske jedinice broj: 268834
» MARIJA PRIHVAĆA UTJELOVLJENJE SINA BOŽJEGA U VJERI« U MISLI TOMISLAVA ŠAGI-BUNIĆA
» MARIJA PRIHVAĆA UTJELOVLJENJE SINA BOŽJEGA U VJERI« U MISLI TOMISLAVA ŠAGI-BUNIĆA // Mater Verbi Incarnati. Marija iz Nazareta prihvaća Sina Božjega u povijesti / Vlado Košić (ur.).
Zagreb: KS i HMI, 2005. str. 113-135 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 268834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
» MARIJA PRIHVAĆA UTJELOVLJENJE SINA BOŽJEGA U VJERI« U MISLI TOMISLAVA ŠAGI-BUNIĆA
(„ Mary's acceptance by faith of incarnation of the Son of God” in the thought of Tomislav Šagi-Bunić)
Autori
Andrea Filić – ; Tomislav Zdenko Tenšek
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mater Verbi Incarnati. Marija iz Nazareta prihvaća Sina Božjega u povijesti
/ Vlado Košić - Zagreb : KS i HMI, 2005, 113-135
Skup
Zbornik radova Hrvatske sekcije XXI. međunarodnog mariološko-marijanskog kongresa
Mjesto i datum
Rim, Italija, 04.12.2005. - 08.12.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Marija; Utjelovljenje; čudesna razmjena; povijest spasenja
(Mary; Incarnation; admirabile commercium; history of salvation)
Sažetak
Na temelju objavljenih i neobjavljenih propovijedi u rasponu od gotovo 50 godina, te drugih marioloških spisa Tomislava Janka Šagi-Bunića autori nastoje prikazati njegovu mariologiju pod vidom Marijine uloge u spasotvornom otajstvu čudesne razmjene (admirabile commercium) između Boga i ljudi. Stoga kao nit vodilju slijede Šagi-Bunićevo poimanje spasenja temeljeno na otačkoj teologiji: Sin Božji postao je Sinom čovječjim da bi sinovi ljudski postali sinovima Božji. U taj dakle kontekst smještaju Mariju kako o njoj govori Šagi-Bunić, prateći njezin lik kroz pojedine etape povijesti spasenja. Za Šagi-Bunića je Marija, kao majka utjelovljenoga Sina Božjega, dio vječnoga Očeva plana, zamišljena već kod stvaranja. U svjetlu čudesne razmjene Šagi promatra i Marijino bezgrešno začeće po kojem Marija unaprijed participira na sjedinjenju božanske i ljudske naravi koje će Sin Božji ostvariti svojim utjelovljenjem. Kao aktivna sudionica u otajstvu čudesne razmjene Marija se javlja kod Navještenja, kad je svojim pristankom i riječima » Evo službenice Gospodnje« (Lk 1, 38) otvorila mogućnost utjelovljenju Sina Božjega po kojem će se, kako to Šagi često ističe, Sin Božji sjediniti sa svakim čovjekom. U trenutku utjelovljenja Marija po Šagi-Buniću predstavlja čitavo čovječanstvo, pa čak i kozmos, kojega Bog, postajući njegov dio, želi pobožanstveniti. Osim toga, u Šagijevoj je mariologiji naglašeno da Marija prihvaća biti ne samo majkom Sina Božjega, nego i sviju potencijalnih sinova i kćeri Božjih. Njezino univerzalno majčinstvo u odnosu na sve ljude Šagi-Bunić promatra u svjetlu Isusovih riječi pod križem » Ženo, evo ti sina« (Iv 19, 26). Svojim je sutrpljenjem u muci svojega Sina Marija je podnijela porođajne boli novoga čovječanstva. Kao proslavljena ona nastavlja svoju majčinsku brigu za sve ljude, čime zajedno sa svojim Sinom u snazi Duha Svetoga sudjeluje u privođenju ljudi u Očev dom, tj. u trajnom ostvarivanju čudesne razmjene između božanskog i ljudskog.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA