Pregled bibliografske jedinice broj: 268574
Odnos između strategija suočavanja i raspoloženja tijekom stresne transakcije
Odnos između strategija suočavanja i raspoloženja tijekom stresne transakcije // Društvena istraživanja, 7 (1998), 4-5; 559-579 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 268574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos između strategija suočavanja i raspoloženja tijekom stresne transakcije
(The relation between coping strategies and moods during stressful transaction)
Autori
Kardum, Igor ; Hudek-Knežević, Jasna ; Martinac, Tamara
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 7
(1998), 4-5;
559-579
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strategije suočavanja; raspoloženje; stresna transakcija; akademski stres
(coping strategies; moods; stressful transaction; academic stress)
Sažetak
Na uzorku od 147 ispitanika ispitane su promjene u strategijama suočavanja i pozitivnom i negativnom raspoloženju tijekom specifične stresne situacije razredbenog postupka te bidirektivni i prospektivni odnosi između strategija suočavanja i pozitivnog i negativnog raspoloženja. Strategije suočavanja i raspoloženja mjerena su tri puta tijekom stresne situacije, pri čemu su se procjene ispitanika odnosile na razdoblje do dolaska na razredbeni postupak, zatim razdoblje tijekom pisanog dijela razredbenog postupka i razdoblje od završetka pisanog dijela razredbenog postupka do trenutka neposredno prije nego što će im biti priopćeni rezultati pisanog dijela. Dobiveni rezultati pokazuju da tijekom stresne transakcije dolazi do značajnih promjena u uporabi problemu usmjerene strategije suočavanja i suočavanja izbjegavanjem, dok se emocijama usmjereno suočavanje ne mijenja tijekom stresne transakcije. Problemu usmjereno suočavanje najviše je tijekom trajanja pisanog dijela ispita, a u toj fazi je suočavanje izbjegavanjem najniže. Raspoloženje ispitanika se također značajno mijenja, pri čemu općenito tijekom stresne transakcije dolazi do smanjenja pozitivnog i povećanja negativnog raspoloženja. Problemu usmjereno suočavanje konkurentno je pozitivno povezano s pozitivnim raspoloženjem, a pokazuje i odloženu pozitivnu povezanost s pozitivnim i odloženu negativnu povezanost s negativnim raspoloženjem. Osim toga, pozitivno raspoloženje je odloženo pozitivno povezano s problemu usmjerenim suočavanjem. Emocijama usmjereno suočavanje konkurentno je i odloženo pozitivno povezano s negativnim raspoloženjem, a negativno je raspoloženje također odloženo pozitivno povezano s ovom strategijom suočavanja. Suočavanje izbjegavanjem najmanje je povezano s raspoloženjima, pri čemu ono pokazuje odloženu pozitivnu povezanost i s pozitivnim i s negativnim raspoloženjem, ovisno o fazi stresne transakcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Research Alert