Pregled bibliografske jedinice broj: 268123
Prilog empirijskoj validaciji objektivnog testa emocionalne inteligencije
Prilog empirijskoj validaciji objektivnog testa emocionalne inteligencije, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 268123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog empirijskoj validaciji objektivnog testa emocionalne inteligencije
(Contribution to empirical validation of an objective emotional intelligence test)
Autori
Marjanović, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.01
Godina
2006
Stranica
30
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; valjanost; privrženost; zadovoljstvo životom
(emotional intelligence; validity; attachment; life satisfaction)
Sažetak
Ovim istraživanjem nastojali smo ispitati neke metrijske karakteristike nekoliko objektivnih mjera emocionalne inteligencije. Primijenjeni testovi razvijeni su u okviru modela emocionalne inteligencije kao skupa mentalnih sposobnosti (Mayer i Salovey, 1997) te su namijenjeni procjeni sposobnosti razumijevanja i upravljanja emocijama. U istraživanju je obuhvaćen prigodan uzorak od 286 studenata Filozofskog fakulteta i Fakulteta strojarstva i brodogradnje. Očekivanja o povezanosti rezultata u Testu razumijevanja emocionalnih promjena, Testu upravljanja vlastitim emocijama i Testu upravljanja tuđim emocijama s mjerama opće inteligencije nisu potvrđena. Jedino je Test analize emocija kojim se ispituje sposobnost razumijevanja složenih emocija bio očekivano nisko, ali značajno povezan s mjerom općih kognitivnih sposobnosti. Povezanost rezultata u Testu razumijevanja emocionalnih promjena i Testovima upravljanja emocijama s jedne te Testa analize emocija s druge strane u skladu su s očekivanjima i govore u prilog konvergentnoj valjanosti korištenih testova. Utvrđena je povezanost rezultata na Upitniku privrženosti prema partneru s rezultatima na testovima emocionalne inteligencije pri čemu su se sposobnosti razumijevanja emocionalne inteligencije pokazale boljim prediktorom anksioznosti kao dimenzije privrženosti, dok su sposobnosti upravljanja emocijama više povezane s dimenzijom izbjegavanja. Rezultati hijerarhijske regresijske analize za kriterij zadovoljstva životom upućuju na kriterijsku valjanost testova emocionalne inteligencije pri čemu se sposobnost upravljanja vlastitim emocijama pokazala slabim, ali značajnim prediktorom zadovoljstva životom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA