Pregled bibliografske jedinice broj: 2677
Der Weg zur Ethnisierung des Bildungsdiskurses im postsocialistischen Kroatien
Der Weg zur Ethnisierung des Bildungsdiskurses im postsocialistischen Kroatien // Bildung und Erziehung, 50 (1997), 4; 481-499 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 2677 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Der Weg zur Ethnisierung des Bildungsdiskurses im postsocialistischen Kroatien
(Towards Ethnicalisation of Educational Discourse in Post-socialist Croatia)
Autori
Baranović, Branislava
Izvornik
Bildung und Erziehung (0006-2456) 50
(1997), 4;
481-499
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
postsozialistische Verwandlung; politisches System; Nationalstaat; nationale Ideologie; Mittelschulstundentafeln; Lehrplaene und Lehrbuecher
(post-socialist transformation; political system; nation-state; educational changes; secondary school curricula)
Sažetak
U radu su analizirane promjene u obrazovnom diskursu (curriculum) u srednjim školama u postsocijalistickoj Hrvatskoj. U prvom dijelu rada analizirane su osnovne karakteristike postsocijalistickih promjena u politickom sistemu kao socijalno-politickiom kontekstu promjena u obrazovnom diskursu. U drugom dijelu clanka prezentirane su osnovne odrednice promjena u školskom curriculumu te promjene u nastavnim planovima i programima srednjih škola. Analiza je bazirana na rezultatima analize nastavnih planova i programa te intervjuima nastavnika provedenih u 38 srednjih škola u Zagrebu. Rezultati istrazivanja su pokazali da su promjene u obrazovnom diskursu, uprkos proklamiranim vrijednostima liberalne demokracije, apostrofirale nacionalne vrijednosti, odnosno kulturu vecinskog naroda u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Ger
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
01000104
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)