Pregled bibliografske jedinice broj: 267669
Test informiranosti o zanimanjima za učenike osnovnih škola: konstrukcija testa i njegova metrijska svojstva
Test informiranosti o zanimanjima za učenike osnovnih škola: konstrukcija testa i njegova metrijska svojstva // XV. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 267669 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Test informiranosti o zanimanjima za učenike osnovnih škola: konstrukcija testa i njegova metrijska svojstva
(Cognitive career maturity test for primary school students: test construction and validation)
Autori
Babarović, Toni ; Šverko, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XV. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova
/ Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjezdan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2006
Skup
XV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profesionalni razvoj; profesionalna zrelost; profesionalna informiranost
(career development; career maturity; cognitive career maturity)
Sažetak
Test informiranosti o zanimanjima mjera je profesionalne informiranosti, jedne od važnih odrednica profesionalne zrelosti. Namijenjen je učenicima viših razreda osnovnih škola koji postupno odlučuju o svojem budućem zanimanju. Test mjeri poznavanje značajki različitih zanimanja: tipične radne aktivnosti, potrebno obrazovanje, karakteristične radne uvjete, poželjne osobine i sposobnosti te pripadnost zanimanja nadređenim klasterima. Test informiranosti o zanimanjima sastoji se od 18 pitanja višestrukog izbora, koji su bodovani prema jasnom ključu za ocjenjivanje koji je predviđao samo jedan točan odgovor na svako postavljeno pitanje. Na primjer: Koji su od navedenih službenici državne uprave? (a) Diplomati, (b) Menadžeri, (c) Svećenici, (d) Veterinari, (e) Ne znam ili Spretnost prstiju najvažnija je u zanimanju: (a) Zidari, (b) Urari, (c) Strojovođe, (d) Plesači, (e) Ne znam. Tijekom konstrukcije testa oblikovan je veći broj čestica koje su mjerile poznavanje navedenih značajki zanimanja. Na osnovu dva pilot istraživanja provedena na učenicima viših razreda osnovne škole odabrane su težinski najprimjerenije čestice koje sve pridonose pouzdanosti i valjanosti testa. Test informiranosti o zanimanjima primijenjen je na velikom uzorku od približno 1800 učenika osnovnih škola na području cijele Hrvatske. Učenici su pohađali 5., 6., 7. i 8. razred. Test je primijenjen grupno, na nastavi, a njegova je primjena prosječno trajala 5-10 minuta. Ispitane su primjerenost, pouzdanost i konstruktna valjanost testa za svaku dobnu skupinu ispitanika. Također, analiza metrijskih svojstava provedena je i na razini čestica. Test informiranosti o zanimanjima pokazao se kao u cijelosti dobra i relevantna mjera profesionalne informiranosti naših učenika viših razreda osnovnih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija