Pregled bibliografske jedinice broj: 267517
Konstrukcija i empirijska provjera upitnika poduzetničkih sklonosti
Konstrukcija i empirijska provjera upitnika poduzetničkih sklonosti, 2006., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 267517 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukcija i empirijska provjera upitnika poduzetničkih sklonosti
(Construction and empirical validation of Entrepreneurial Inclinations Questionnaire)
Autori
Miljković, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
29.06
Godina
2006
Stranica
64
Mentor
Šverko, Branimir
Ključne riječi
poduzetnik; nepoduzetnik; osobine poduzetnika; modeli poduzetničkog ponašanja; konstrukcija upitnika; mjerenje poduzetničkih sklonosti; GET test; Kohov upitnik; Upitnik poduzetničkih sklonosti (UPS)
(entrepreneur; non-entrepreneur; entrepreneurs’ characteristics; models of entrepreneurial behavior; questionnaire construction; mesaurement of entrepreneurial tendencies; GET-test; Koh’ s questionnaire; Entrepreneurial Inclinations Questionnaire)
Sažetak
Na temelju postojećih upitnika i nalaza iz literature, konstruiran je novi Upitnik poduzetničkih sklonosti - UPS, prvi takve vrste na hrvatskom jeziku. Skale na kojima upitnik teoretski počiva, kao i većina njegovih tvrdnji, preuzete su iz General Enterprising Tendency Testa (tzv. GET test, Caird, 88a) i Kohovog upitnika (Koh, 1996.). To su skale - potreba za postignućem, potreba za neovisnošću, tolerancija na neizvjesnost, inovativnost, spremnost na preuzimanje rizika, lokus kontrole i samopouzdanje. Svaka skala prezentirana je s po 13 tvrdnji koje se procjenjuju na Likertovoj skali od 5 stupnjeva. Pola tvrdnji dano je u pozitivnom, a pola u negativnom obliku. Preliminarna verzija, s 91 tvrdnjom, primijenjena je na uzorku od 271 studenata Visoke škole za ekonomiju poduzetništva s pravom javnosti, VERN'. Na osnovu analize čestica, odnosno korelacije pojedine čestice s ukupnim uratkom, odabrano je 69 tvrdnji za daljnju upotrebu. Upitnik je potom primijenjen na 127 poduzetnika i 127 ekvivalentnih nepoduzetnika. Poduzetnik je definiran kao osoba koja je samostalno ili u partnerstvu s drugim osobama osnovala poduzeće, koje uspješno posluje barem 5 godina (nije u gubitku) i ima barem 10 zaposlenih. Nepoduzetnik je ekvivalentan poduzetniku prema kriterijima spola, dobi (± ; 5 godina), stručne spreme i mjesta stanovanja (ista županija). Također, nepoduzetnik nema prijašnje poduzetničko iskustvo, niti iskazuje poduzetničke ambicije. Za svakog ispitanika formiran je prosječni uradak na UPS-u, definiran kao aritmetička sredina odgovora na 69 pitanja. Postupkom t-testa utvrđene su statistički značajne razlike između skupine poduzetnika i nepoduzetnika, čime je upitnik dobio potvrdu konstruktne valjanosti. Značajna je i point - biserijalna korelacija između varijabli poduzetničko iskustvo (dihotomija: poduzetnik-nepoduzetnik) i prosječan uradak na UPS-u. Cronbachov alpha ukazuje na visoku unutarnju pouzdanost. Na rezultatima je provedena i faktorska analiza, metoda glavnih komponenti, s Oblimin rotacijom. Odabrana su 3 faktora, interpretirana kao - « ; Prihvaćanje rizika i nekonvencionalnost» ; , « ; Usmjerenost na postignuće» ; i « ; Povjerenje u svoje mogućnosti» ; . Usporedbom faktorskih rezultata, utvrđeno je da poduzetnici postižu značajno više rezultate na sva tri faktora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA