Pregled bibliografske jedinice broj: 267397
Logopedska dijagnostika u okviru timske obrade u Poliklinici SUVAG
Logopedska dijagnostika u okviru timske obrade u Poliklinici SUVAG // 2. interdisciplinarni simpozij o ranom razvoju i komunikaciji - rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama: zbornik sažetaka / Ljubešić, Marta (ur.).
Zagreb: Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatsko logopedsko društvo, Hrvatsko psihološko društvo, Akademija za razvojnu rehabilitaciju, 2006. str. 27-27 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 267397 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Logopedska dijagnostika u okviru timske obrade u Poliklinici SUVAG
(Speech pathology diagnostics in the frame of team treatment in the SUVAG Polyclinic)
Autori
Kostelac, Slađana ; Novačić, Jasminka ; Pavičić Dokoza, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
2. interdisciplinarni simpozij o ranom razvoju i komunikaciji - rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama: zbornik sažetaka
/ Ljubešić, Marta - Zagreb : Odsjek za logopediju ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatsko logopedsko društvo, Hrvatsko psihološko društvo, Akademija za razvojnu rehabilitaciju, 2006, 27-27
Skup
2. interdisciplinarni simpozij o ranom razvoju i komunikaciji - rana intervencija u djece s jezično-govornim teškoćama
Mjesto i datum
Preko, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 29.06.2006. - 01.07.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rana rehabilitacija ; timska obrada ; terapijska optimala
(early diagnostics ; team treatment ; therapy optimal)
Sažetak
Doba javljanja prve riječi i rečenice individualna je karakteristika svakog djeteta i ovisi o nizu čimbenika (maturacija SŽS-a ; spol ; nasljeđe ; socijalna okolina i sl.). Općenito se smatra da se prva riječ javlja u periodu između 10. i 15. mjeseca, dok se tijekom druge godine javlja prva rečenica. Kada roditelji počinju zapažati odstupanja u jezično-govornom razvoju svoga djeteta uspoređujući ga s drugom djecom, postaju zabrinutiji te traže savjet stručnjaka (liječnik pedijatar ; stručna služba vrtića, logoped). U posljednje vrijeme uočava se porast djece koja prije treće godine dođu na pregled logopedu što je vjerojatno posljedica senzibiliziranja šire javnosti na ranu jezično-govornu problematiku. Na logopedskoj dijagnostici Poliklinike SUVAG tijekom 2005. godine obrađeno je 2366 pacijenata od toga 1377 djece u dobi između dvije i šest godina. Tijekom logopedskog pregleda utvrđuje se jezično-govorni status. Ukoliko se uoče odstupanja u izražavanju i razumijevanju dijete se upućuje na dijagnostičku obradu. Ona podrazumijeva ispitivanje sluha s ORL pregledom, psihologijski pregled, pregled neurologa i pregled fizijatra ; a prema njihovom mišljenju i dodatne pretrage. Po završenoj obradi, mišljenje o daljnjim terapijskim postupcima donosi se timski, ukoliko to klinička slika zahtijeva. Konačna svrha dijagnostičkih postupaka je postavljanje terapijske optimale kao optimalnog izbora tretmana, individualno za svako dijete. Koncept terapijske optimale odnosi se i na izbor terapijskih postupaka koje određuje sam terapeut (metodologija terapije). Ovisno o jezično-govornom statusu i rezultatima obrade, djeca se mogu uputiti na program opće i govorne stimulacije ; ritmičke stimulacije ; kombinaciju ritmičkih stimulacija i programa opće i govorne stimulacije ; individualnu logopedsku terapiju ; kombinaciju ritmičkih stimulacija i individualne terapije te kompleksnu slušno-govornu rehabilitaciju u okviru Predškolskog odjela Poliklinike SUVAG.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA