Pregled bibliografske jedinice broj: 267195
Kvaliteta u zdravstvu: mjerenjemdo osiguranja, poboljšanja i upravljanja kvalitetom
Kvaliteta u zdravstvu: mjerenjemdo osiguranja, poboljšanja i upravljanja kvalitetom // Osiguranje kvalitete rada i stručni nadzor u obiteljskoj medicini / Mazzi, Bruno (ur.).
Pazin: Hrvatski liječnički zbor ; Hrvatsko društvo obiteljskih doktora, 2006. str. 21-30
CROSBI ID: 267195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta u zdravstvu: mjerenjemdo osiguranja, poboljšanja i upravljanja kvalitetom
(Quality in Health Care : Quality Measurement for Quality Assurance, Improvement and Management)
Autori
Mustajbegović, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Osiguranje kvalitete rada i stručni nadzor u obiteljskoj medicini
Urednik/ci
Mazzi, Bruno
Izdavač
Hrvatski liječnički zbor ; Hrvatsko društvo obiteljskih doktora
Grad
Pazin
Godina
2006
Raspon stranica
21-30
ISBN
953-98668-5-5
Ključne riječi
kvaliteta u primarnoj zdravstvenoj zaštiti; mjerenje kvalitete; upravljanje kvalitetom;
(quality in primary health care; quality measurement; quality assurance; quality improvement)
Sažetak
Kvaliteta zdravstvene zaštite je opseg u kojem je stvarno pružena zdravstvena zaštita u skladu s postojećim, raspoloživim znanjem i s općeprihvaćenim načelima i praksom. Poboljšanje zdravstvene zaštite je postalo glavnom zadaćom svih davatelja zdravstvene skrbi. Poboljšanje kvalitete određuje kvaliteta mjerenja. Dok ne izmjerimo što smo načinili malokad raspoznajemo koliko smo dosegli, je li i što je u našoj izvedbi bilo manjkavo. Onda kad vidimo gdje trebamo poboljšati moramo raditi na tome kako poboljšati. Sada se mjerenje i poboljšanje kvalitete zahtijevaju kao sastavni dio medicinske prakse. Svi liječnici – praktičari moraju znati kako izmjeriti i poboljšati svoj rad. U primarnoj zdravstvenoj zaštiti treba identificirati poboljšanje kvalitete kao bitni prioritet, a temelj za njenu primjenu treba biti sukladan potrebama. Stalno poboljšanje zahtijeva prihvatljivu kvalitetu medicinske skrbi, a ona ima značajke što odgovaraju specifičnim zahtjevima, tekućem stanju raspoloživih sredstava te ispunjava očekivanja maksimalnih dobiti uz minimalne rizike za zdravlje i dobit bolesnika. Poboljšanje kvalitete mora biti usmjereno bolesniku i podrazumijeva ne samo gledište davatelja, nego i primatelja zdravstvene usluge. U primarnoj zdravstvenoj zaštiti, zdravstveni djelatnici trebaju svojoj društvenoj odgovornosti dodati i predanost poboljšavanju kvalitetu svoje prakse.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA