Pregled bibliografske jedinice broj: 267025
Unaprjeđivanje kvalitete formalnog obrazovanja u Hrvatskoj - Mjesto i uloga psihologa
Unaprjeđivanje kvalitete formalnog obrazovanja u Hrvatskoj - Mjesto i uloga psihologa // Ljudski potencijali kroz životni vijek / Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran (ur.).
Šibenik: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 267025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Unaprjeđivanje kvalitete formalnog obrazovanja u Hrvatskoj - Mjesto i uloga psihologa
(Improvement of the quality of formal education in Croatia - The position and the role of psyhologists)
Autori
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Ljudski potencijali kroz životni vijek
/ Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran - Šibenik : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2006
Skup
14. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 25.10.2006. - 28.10.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kvaliteta obrazovanja; sumativno vrednovanje; formativno vrednovanje; samovrednovanje škola
(kvaliteta obrazovanja; summative assessment; formative assessment; school self-evaluation)
Sažetak
Unaprjeđivanje kvalitete obrazovanja prioritet je društvenog razvoja. Tri su mehanizma na kojima se temelji novi pristup unaprjeđivanju kvalitete obrazovanja u Hrvatskoj: 1) državna matura kao oblik vanjskog sumativnog vrednovanja ; 2) nacionalni ispiti kao oblik vanjskog formativnog vrednovanja i 3) samovrednovanje škola kao komplementarni sustav vanjskom vrednovanju škola. U procese i postupke ovih oblika vrednovanja nužno je uključiti psihologe koji su kvalificirani za provođenje evaluacijskih postupaka, za edukacijska mjerenja, korištenje statističkih analiza, razvoj instrumentarija za praćenje poželjnih promjena u procesima učenja i poučavanja te poticajno komuniciranje u procesu samoanalize i samovrednovanja škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija