Pregled bibliografske jedinice broj: 266552
Relacije izmeđ u stavova o modalitetima rjeavanja socijalnih sukoba djece i mladei i razina poremeć aja u njihovom ponaanju
Relacije izmeđ u stavova o modalitetima rjeavanja socijalnih sukoba djece i mladei i razina poremeć aja u njihovom ponaanju, 2004., magistarski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 266552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Relacije izmeđ u stavova o modalitetima rjeavanja socijalnih sukoba djece i mladei i razina poremeć aja u njihovom ponaanju
(Relations and differences between levels...)
Autori
Mirolović ; Vlah, Nataa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.06
Godina
2004
Stranica
164
Mentor
Uzelac, Slobodan
Ključne riječi
socijalni sukobi; djeca i mladi; poremeć aji u ponaanju; rizič nost
(social conflicts; children and adolescents; behaviour disorders; risk factors)
Sažetak
Interpersonalni sukobi, shvać eni kao pokretač i osobnog razvoja i drutvene evolucije utječ u na uspjenost socijalne integracije i pozitivan razvoj kod svih generacija pa tako i mladih, a pogotovo mladih s poremeć ajima u ponaanju. Provedeno je empirijsko istraivanje na uzorku od 871 ispitanika, uč enika srednjih struč nih kola Rijeke i Opatije te korisnika domova socijalne skrbi iz iste regije, u dobi od 14-21 godine, oba spola. Hi-kvadrat testovima i diskriminativnom analizom se analizirao problem relacija i razlika izmeđ u razina socijalnog ponaanja, s obzirom na procijenjeno postojanje i intenzitet poremeć aja u ponaanju od strane razrednika i odgajatelja i stavova prema obrascima rjeavanja sukoba i stavova prema nekim obiljejima sukoba ili ponaanja u sukobu. Testirane su dvije hipoteze koje imaju svoje uporite u teorijskom dijelu rada. Mlade s i bez poremeć aja u ponaanju, a niti one na različ itim razinama poremeć aja u ponaanju ne moemo diferencirati, niti prepoznati prema stavovima o neefikasnim obrazacima rjeavanja sukoba: č ekanje, pristup brzih rjeenja i pobjeđ ivanje niti prema stavovima prema nekim obiljejima sukoba ili ponaanja u sukobu koji opisuju takve obrasce. Pokazalo se da na temelju poeljnih stavova prema efikasnim obrascima rjeavanja sukoba i stavova prema nekim obiljejima sukoba ili ponaanja u sukobu koji opisuju takve obrasce moemo djelomič no prepoznavati one mlade koji nemaju nikakve potekoć e na planu socijalnog ponaanja. Ti stavovi o suradnič kom rjeavanju sukoba su opisani varijablama koje su latentnom i parcijalnom analizom izluč ile podjednake rezultate. Radi se o pozitivnim stavovima o obostranoj suradnji u sukobu kroz miroljubiv dijalog u otvorenom i konstruktivnom komunikacijskom procesu s empatič noć u za tuđ e osjeć aje i potrebe. Zadovoljavajuć i znanstvenu i aplikativnu svrhu istraivanja ovakvi rezultati usmjeravaju na osmiljavanje i planiranje prevencije razvoja poremeć aja u ponaanju kod mladih kroz protektivne faktore, to je poznato u dosadanjoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb