Pregled bibliografske jedinice broj: 2662
Kreativnost i organizacija
Kreativnost i organizacija // Privatizacija, 3 (1997), 34; 82-93 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 2662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost i organizacija
(Creativity and organisation)
Autori
Čengić, Drago
Izvornik
Privatizacija (1331-7628) 3
(1997), 34;
82-93
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kreativnost; kreativno rješavanje problema; organizacija; kreativno poduzeće
(creativity; creative problem solutions; organisation; creative enterprise)
Sažetak
Kreativnost je u najširem smislu sposobnost proizvodnje novih, jedinstvenih (originalnih) i društveno vrijednih ideja ili predmeta. U užem smislu, kreativnost možemo shvatiti kao sposobnost pojedinaca, grupa i organizacija da na novi način definiraju postojeće probleme i za njih pronađu nova ali u praksi i ostvarljiva rješenja. Danas je vrlo teško jednoznačno odrediti ključna obilježja kreativne organizacije, odnosno "organizacije koja uči". Po našemu mišljenju, do tada je možda smislenije govoriti o kreativnosti ili nekreativnosti sadašnjih uprava poduzeća, jer je u brojnim poduzećima (osobito kod nas) ne samo poslovanje već i upravljanje u rukama menadžera. Sustavno poticanje organizacijskih inovacija, pogotovo onih koje ne traže velika ulaganja u ljude i opremu, moguće je postići i nekima od metoda/tehnika za kreativno rješavanje organizacijskih problema. Ovdje smo prikazali neke od njih, i to: a) tehnike za kreativno rješavanje strateških problema (brainstorming, brainwriting, storyboarding, iscrtavanje misli, tehnika izleta), b) kreativne tehnike za poboljšavanje proizvoda/usluga ( Osborneova kontrolna lista, morfološka analiza) i c) tehnike za razvoj scenarija poslovanja (tehnika "cvjetanja lotosa").
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
01000101
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Drago Čengić
(autor)