Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 266148

Znanje i kurikulum


Domazet, Mladen
Znanje i kurikulum // Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2006. str. 45-86


CROSBI ID: 266148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanje i kurikulum
(Knowledge and the Curriculum)

Autori
Domazet, Mladen

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive

Urednik/ci
Baranović, Branislava

Izdavač
Institut za društvena istraživanja

Grad
Zagreb

Godina
2006

Raspon stranica
45-86

ISBN
953-6218-28-3

Ključne riječi
znanje, kurikulum, relativizam, fragmentacija znanja
(knowledge, curriculum, relativism, fragmentation of knowledge)

Sažetak
U ovome tekstu daje se interdisciplinarni pregled definicije i karakteristika znanja prema analizama izabranih autora iz područja filozofije, sociologije, informacijskih znanosti, kognitivne znanosti i ponajprije, obrazovnih znanosti, te se, gdje je to moguće, povlače posljedice po teoriju kurikuluma i ciljeve obrazovanja općenito. Pri tome se oslanja na Ryleovu podjelu na propozicionalno (eng. know what) i proceduralno znanje (eng. know how). Govorit će se o utjecaju ta dva tipa na proizvodnju, transfer i usvajanje korpusa znanja, kao i o različitim posljedicama njihovog međusobnog odnosa na kurikulum. Rasprava je strukturirana kroz četiri Brunerova obrazovna modela. Prvi se usredotočuje na prijenos proceduralnih znanja (uz Ryelovo obrazloženje te kategorije znanja), drugi na prijenos propozicionalnih. Uz drugi se daje i kratka povijest problematike analize propozicionalnog znanja te pregled dinamike znanstvenog znanja u XX. st. Treći model bavi se organizacijom spomenutih tipova znanja u kurikulum od kasnog modernizma (Hirst) do konstruktivističkih kurikuluma (Doll). Iznosi se i kritika društvenih utjecaja na konstrukciju korpusa znanja i njihov izbor za kurikulum. Konačno se, kroz četvrti Brunerov model, zagovara prihvaćanje nedostatka apsolutne sigurnosti objektivnih znanja, bez pristanka na radikalni relativizam koji zahtjeva ukidanje školovanje općenito.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100500

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Mladen Domazet (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Domazet, Mladen
Znanje i kurikulum // Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2006. str. 45-86
Domazet, M. (2006) Znanje i kurikulum. U: Baranović, B. (ur.) Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive. Zagreb, Institut za društvena istraživanja, str. 45-86.
@inbook{inbook, author = {Domazet, Mladen}, editor = {Baranovi\'{c}, B.}, year = {2006}, pages = {45-86}, keywords = {znanje, kurikulum, relativizam, fragmentacija znanja}, isbn = {953-6218-28-3}, title = {Znanje i kurikulum}, keyword = {znanje, kurikulum, relativizam, fragmentacija znanja}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Domazet, Mladen}, editor = {Baranovi\'{c}, B.}, year = {2006}, pages = {45-86}, keywords = {knowledge, curriculum, relativism, fragmentation of knowledge}, isbn = {953-6218-28-3}, title = {Knowledge and the Curriculum}, keyword = {knowledge, curriculum, relativism, fragmentation of knowledge}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font