Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 265560

Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja


Brdar, Ingrid; Orlić, Petra
Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja // XV. Dani psihologije, sažeci radova / Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. ; Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zagreb, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 265560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja
(Coping with academic stress: Comparison of students with different anxiety and self-esteem pattern)

Autori
Brdar, Ingrid ; Orlić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XV. Dani psihologije, sažeci radova / Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. ; Vulić-Prtorić, A. - Zagreb, 2006

Skup
XV. Dani psihologije

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
suočavanje s akademskim stresom; anksioznost; samopoštovanje
(coping with academic stress; anxiety; self-esteem)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti strategije suočavanja, kognitivne prcjene i roditeljski stil kod učenika s različitim obrascem anksioznosti u samopoštovanja. U istraživanju je sudjelovalo 277 ispitanika (75 muških i 192 ženska ispitanika) iz tri srednje škole u dobi od 15 do 20 godina. Primijenjene su skale kojima su se ispitatali anksioznost, samopoštovanje, strategije suočavanja s neuspjehom u školi, kognitivne procjene, roditeljska podrška, nadzor i zajedničko odlučivanje. Klaster analizom su dobivene četiri grupe učenika s različitim obrascem an0ksioznosti i samopoštovanja. Prva grupa ima nisku anksioznost i nisko samopoštovanje, druga grupa ima visoku anksioznost i nisko samopoštovanje, treća grupa uključuje učenike s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem, a četvrtu grupu čine učenici s visokom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Ove se grupe ne razlikuju značajno po spolu i dobi. Grupe učenika značajno se razlikuju u kognitivnim procjenama izvora stresa. Učenici s visokom ankioznošću i niskim samopoštovanjem procjenjuju dobivanje loše ocjene najstresnijim, a najmanje stresnim procjenjuju učenici s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Obje grupe s visokom anksioznošću procjenjuju da ta situacija za njih predstavlja veću prijetnju i gubitak u odnosu na grupe s niskom anksioznošću. Grupe se značajno razlikuju u većini strategija suočavanja: u suočavanju emocijama, zaboravljanjem i podršci obitelji. Nadzor majke i oca, podrška majke i zajedničko odlučivanje s majkom također se značajno razlikuju među grupama. Namanju podršku majke procjenjuju učenici s visokom ankioznošću i niskim samopoštovanjem, a najveći nadzor oca i majke procjenjuju učenici s grupi s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Učenici u grupi s visokom anksioznošću i niskim samopoštovanjem imaju najlošiji školski uspjeh i značajno češće konzumiraju lake droge u odnosu na sve ostale grupe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009024

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Brdar, Ingrid; Orlić, Petra
Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja // XV. Dani psihologije, sažeci radova / Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. ; Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zagreb, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Brdar, I. & Orlić, P. (2006) Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja. U: Ćubela-Adrić, V., Penezić, Z., Proroković, A. & Vulić-Prtorić, A. (ur.)XV. Dani psihologije, sažeci radova.
@article{article, author = {Brdar, Ingrid and Orli\'{c}, Petra}, year = {2006}, pages = {73}, keywords = {suo\v{c}avanje s akademskim stresom, anksioznost, samopo\v{s}tovanje}, title = {Usporedba suo\v{c}avanja s akademskim stresom kod u\v{c}enika s razli\v{c}itim obrascem anksioznosti i samopo\v{s}tovanja}, keyword = {suo\v{c}avanje s akademskim stresom, anksioznost, samopo\v{s}tovanje}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Brdar, Ingrid and Orli\'{c}, Petra}, year = {2006}, pages = {73}, keywords = {coping with academic stress, anxiety, self-esteem}, title = {Coping with academic stress: Comparison of students with different anxiety and self-esteem pattern}, keyword = {coping with academic stress, anxiety, self-esteem}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font