Pregled bibliografske jedinice broj: 265560
Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja
Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja // XV. Dani psihologije, sažeci radova / Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. ; Vulić-Prtorić, A. (ur.).
Zagreb, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 265560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba suočavanja s akademskim stresom kod učenika s različitim obrascem anksioznosti i samopoštovanja
(Coping with academic stress: Comparison of students with different anxiety and self-esteem pattern)
Autori
Brdar, Ingrid ; Orlić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XV. Dani psihologije, sažeci radova
/ Ćubela-Adrić, V. ; Penezić, Z. ; Proroković, A. ; Vulić-Prtorić, A. - Zagreb, 2006
Skup
XV. Dani psihologije
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
suočavanje s akademskim stresom; anksioznost; samopoštovanje
(coping with academic stress; anxiety; self-esteem)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti strategije suočavanja, kognitivne prcjene i roditeljski stil kod učenika s različitim obrascem anksioznosti u samopoštovanja. U istraživanju je sudjelovalo 277 ispitanika (75 muških i 192 ženska ispitanika) iz tri srednje škole u dobi od 15 do 20 godina. Primijenjene su skale kojima su se ispitatali anksioznost, samopoštovanje, strategije suočavanja s neuspjehom u školi, kognitivne procjene, roditeljska podrška, nadzor i zajedničko odlučivanje. Klaster analizom su dobivene četiri grupe učenika s različitim obrascem an0ksioznosti i samopoštovanja. Prva grupa ima nisku anksioznost i nisko samopoštovanje, druga grupa ima visoku anksioznost i nisko samopoštovanje, treća grupa uključuje učenike s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem, a četvrtu grupu čine učenici s visokom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Ove se grupe ne razlikuju značajno po spolu i dobi. Grupe učenika značajno se razlikuju u kognitivnim procjenama izvora stresa. Učenici s visokom ankioznošću i niskim samopoštovanjem procjenjuju dobivanje loše ocjene najstresnijim, a najmanje stresnim procjenjuju učenici s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Obje grupe s visokom anksioznošću procjenjuju da ta situacija za njih predstavlja veću prijetnju i gubitak u odnosu na grupe s niskom anksioznošću. Grupe se značajno razlikuju u većini strategija suočavanja: u suočavanju emocijama, zaboravljanjem i podršci obitelji. Nadzor majke i oca, podrška majke i zajedničko odlučivanje s majkom također se značajno razlikuju među grupama. Namanju podršku majke procjenjuju učenici s visokom ankioznošću i niskim samopoštovanjem, a najveći nadzor oca i majke procjenjuju učenici s grupi s niskom anksioznošću i visokim samopoštovanjem. Učenici u grupi s visokom anksioznošću i niskim samopoštovanjem imaju najlošiji školski uspjeh i značajno češće konzumiraju lake droge u odnosu na sve ostale grupe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija