Pregled bibliografske jedinice broj: 265501
Obrasci percepcije razredne klime, suočavanje sa školskim neuspjehom i ciljna orijentacija učenja
Obrasci percepcije razredne klime, suočavanje sa školskim neuspjehom i ciljna orijentacija učenja, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 265501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrasci percepcije razredne klime, suočavanje sa školskim neuspjehom i ciljna orijentacija učenja
(Patterns of class climate perception, coping with academic failure, and students goal orientation)
Autori
Stepančić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
03.10
Godina
2006
Stranica
60
Mentor
Brdar, Ingrid
Ključne riječi
percepcija razredne klime; suočavanje sa školskim neuspjehom; ciljna orijentacija učenja
(class climate perception; coping with academic failure; students goal orientation)
Sažetak
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 343 učenika (185 djevojčica i 158 dječaka), polaznika viših razreda (od 5. do 8. razreda) u tri osnovne škole. Učenici su ispunili sljedeće upitnike: Razredno ozračje (Bošnjak, 1997.), Strategije suočavanja s neuspjehom u školi (Brdar i Rijavec, 1997) i Ciljna orijentacija učenja (GOAL, Niemivirta, 1996). Učenici su klasificirani prema njihovim rezultatima na obrascu percepcije razredne klime. Dobivena su četiri klastera – četiri skupine ispitanika koje se statistički značajno razlikuju prema rezultatima na svim subskalama upitnika Razrednog ozračja. Prva skupina su ispitanici s lošom nastavnom potporom i izostankom pravila, drugu čine ispitanici s percepcijom lošeg nadzora, treća su skupina ispitanici koji percipiraju dobru suradnju s nastavnikom u lošim materijalnim uvjetima, dok su četvrta skupina oni koji percipiraju cjelovito dobru razrednu klimu. Dobivene su značajne razlike u dobi ispitanika koji su se izdvojili u različite skupine prema obrascu percepcije razredne klime. Stariji učenici su u skupini ispitanika koji percipiraju cjelokupno dobru razrednu klimu ili dobru suradnju s nastavnicima u lošem materijalnom okruženju. Mlađi ispitanici su u skupini ispitanika koji percipiraju lošu nastavnu potporu i izostanak pravila ili loš nadzor.Učenici u različitim klasterima nisu se razlikovali prema spolu. Strategijama emocionalne reakcije, zaborava i socijalne podrške značajno su se razlikovale s obzirom na obrazac percepcije razredne klime. Učenici u četvrtoj skupini, koji percipiraju cjelovito dobru razrednu klimu, imaju najviše rezultate na svim strategijama suočavanja, dok učenici u prvoj skupini, koji percipiraju lošu nastavnu potporu i izostanak pravila, imaju najniže rezultate na svim strategijama suočavanja. Djevojčice u svim klasterima značajno češće traže socijalnu podršku i podršku roditelja. Interakcija obrasca percepcije razredne klime i spola nije značajna. Utvrđene su statistički značajne razlike u ciljnoj orijentaciji s obzirom na obrazac percepcije razredne klime. Četiri se skupine učenika značajno razlikuju u usmjerenosti na učenje i usmjerenosti na izvedbu. Učenici iz treće skupine, koji percipiraju dobre odnose s nastavnikom u lošim materijalnim uvjetima, imaju najniži rezultat na izbjegavanju truda. Djevojčice su značajno češće orijentirane na učenje, a dječaci na izbjegavanje truda. Interakcija obrasca percepcije razredne klime i spola nije značajna. Školskom uspjeh se također značajno razlilovao s obzirom na obrazac percepcije razredne klime. Najniži školski uspjeh imaju učenici koji percipiraju lošu potporu i izostanak pravila, dok najviši prosječni rezultat imaju učenici koji percipiraju općenito dobru razrednu klimu. Djevojčice u svim razredima imaju značajno viši prosječni školski uspjeh u odnosu na dječake. Interakcija obrasca percepcije razredne klime i spola nije značajna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA