Pregled bibliografske jedinice broj: 265268
O nekim zamjedbenim pojavama u odnosu skulpture na otvorenom i arhitekture
O nekim zamjedbenim pojavama u odnosu skulpture na otvorenom i arhitekture // Zbornik simpozija "Skulptura na otvorenom", Anali Galerije Antuna Augustinčića, 21-25
Klanjec, 2006. str. 25.-42. (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 265268 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O nekim zamjedbenim pojavama u odnosu skulpture na otvorenom i arhitekture
(On certain peceptual phenomena in the interaction between the figurative open-space sculpture and architecture)
Autori
Belušić Perak, Lavinia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik simpozija "Skulptura na otvorenom", Anali Galerije Antuna Augustinčića, 21-25
/ - Klanjec, 2006, 25.-42.
Skup
Skulptura na otvorenom
Mjesto i datum
Klanjec, Hrvatska, 23.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
figuralna skulptura na otvorenom; arhitektura; zamjedba; renesansa; barok
(figurative open-space sculpture; architecture; perception; renaissance; baroque)
Sažetak
U radu se razmatraju neke od ključnih zamjedbenih i prikazivačkih pojava vezanih uz uvjete o kojima ovisi zamjedba figuralne skulpture na otvorenom i arhitekture nastale u kasnosrednjovjekovnom, renesansnom i baroknom razdoblju. To je razdoblje odabrano jer je kroz tadašnje promjene u odnosu između skulpture na otvorenom, arhitekture i prostora, moguće pratiti proces pri kojem se pokušava stvoriti prikaz koji će potaknuti zamjedbu što bližu vjerodostojnoj. Stoga su spomenici iz tih razdoblja vrlo pogodni za propitivanje mogućnosti i granica istovremenene zamjedbe figuralne skulpture na otvorenom i arhitekture te uvjeta u kojima je vjerodostojnost zamjedbe otežana. Najznačajnija posljedica težnje stvaranju prikaza koji će potaknuti zamjedbu što bližu vjerodostojnoj su usporedni i analogni proces osamostaljivanja figuralne skupture od arhitekture i proces pri kojem arhitektonski objekti dobivaju značajke skupture na otvorenom. Razlozi takvih promjena tumače se na razini zamjedbenih pojava, a ujedno služe i kao argumenti za osnovnu pretpostavku prema kojoj istovremena zamjedba dviju komponetata ovisi o mogućnosti njihovog usustavljivanja u koherentni zamjedbeni sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA