Pregled bibliografske jedinice broj: 26456
Metode bioetičke edukacije
Metode bioetičke edukacije // Dani Frane Petriša / Bekavac Basić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 1999. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 26456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metode bioetičke edukacije
(Methods of Bioethics Education)
Autori
Gosić, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dani Frane Petriša
/ Bekavac Basić, Ivan - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 1999
Skup
Dani Frane Petriša (Izazovi bioetike)
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 30.08.1998. - 04.09.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Metoda bioetičke edukacije; znanje; stavovi i vještine; čimbenici etičkog odlučivanja; bioetička edukacija; nastava bioetike.
(Methods of bioethics education; knowledge; attitudes and skills; faktors in ethical decision-making; bioethics education; bioethics teaching; lectures; seminars and students ethical workshops.)
Sažetak
U ostvarivanju ciljeva bioetičke edukacije, od uvođenja bioetike u nastavu na medicinskim fakultetima pa do danas, ostalo je otvoreno pitanje pronalaženja metoda koje bi studentima pomogle da razviju svoje znanje, stavove i vještine u povezivanju bitnih sadržaja i prepoznavanju glavnih čimbenika u etičkom odlučivanju. U ovom članku daje se pregled metoda i iznose se kritička sučeljavanja u pogledu njihove primjenjivosti u bioetičkom podučavanju u SAD, Kanadi, te nekim zemljama zapadne Europe u kojima bioetička edukacija ima već stanovita iskustva. U radu se posebno govori o načinima izvođenja nastave bioetike na Medicinskom fakultetu u Rijeci i naporima u traženju odgovarajućih načina na koji se predavači i studenti mogu uključiti u dijalog i uzajamnu razmjenu ideja. Kroz prikazivanje metoda bioetičke edukacije i funkcija koje one ostvaruju u predavanjima, seminarima i studentskim etičkim radionicama ističe se nemogućnost primjene "bankovnog" obrazovanja u bioetici, a posebice se podupire nova uloga predavača u kojoj on nije onaj koji sam proučava i podučava nego onaj koji u dijalogu sa studentima i sam uči, a studenti dok uče i podučavaju.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija