Pregled bibliografske jedinice broj: 264386
Obrazovanje učitelja i nastavnika u Hrvatskoj
Obrazovanje učitelja i nastavnika u Hrvatskoj // Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive / Vizek Vidović, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005. str. 69-91
CROSBI ID: 264386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje učitelja i nastavnika u Hrvatskoj
(Teacher education in Croatia)
Autori
Vlahović-Štetić, Vesna ; Vizek Vidović, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive
Urednik/ci
Vizek Vidović, Vlasta
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2005
Raspon stranica
69-91
ISBN
953-6218-24-0
Ključne riječi
inicijalno obrazovanje učitelja i nastavnika, profesionalni razvoj, Bolonjski proces
(initial teacher education, professional development, Bologna process)
Sažetak
Ovo poglavlje prikazuje sadašnju strukturu sustava obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj te razmišljanja i prijedloge mogućih promjena u području, a osnovicu prikaza čini analiza službenih dokumenata i stručnih studija te radnih materijala pojedinih ekspertnih timova. Na samom početku ovog poglavlja razrađena je problematika privlačenja sposobnih pojedinaca u učiteljski/nastavničku profesiju u hrvatskom kontekstu. Nakon toga slijedi opsežan prikaz organizacije inicijalnog obrazovanja koji uključuje povijesni pregled, obrazovne reforme te posebno značenje Bolonjskog procesa u kontekstu inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj, što uključuje usporedbu « stare» i « nove» organizacije studija. Na kraju poglavlja opisuju se mjere zadržavanja kvalitetnih učitelja i nastavnika u profesiji kao i uloga istraživanja u području učenja/poučavanja te obrazovanja učitelja i nastavnika. Zaključno se govori o nekim od najvažnijih promjena potrebnih za poboljšanje sustava obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija