Pregled bibliografske jedinice broj: 264380
Obrazovanje učitelja i nastavnika u Europi iz perspektive cjeloživotnog učenja
Obrazovanje učitelja i nastavnika u Europi iz perspektive cjeloživotnog učenja // Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive / Vizek Vidović, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2005. str. 15-66
CROSBI ID: 264380 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje učitelja i nastavnika u Europi iz perspektive cjeloživotnog učenja
(Teacher education in Europe from the perspective of lifelong learning)
Autori
Vizek Vidović, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive
Urednik/ci
Vizek Vidović, Vlasta
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2005
Raspon stranica
15-66
ISBN
953-6218-24-0
Ključne riječi
obrazovanje učitelja i nastavnika u Europi, učiteljske i nastavničke kompetencije, cjeloživotno učenje, komparativna studija
(teacher education in Europe, teaching competences, lifelong learning, comparative study)
Sažetak
Ovo poglavlje prikazuje opći trend razvoja sustava obrazovanja učitelja i nastavnika na prijelazu stoljeća. Temelj komparativne studije čini prikaz najvažnijih preglednih dokumenata europskih institucija i ostalih međunarodnih organizacija koje se bave praćenjem i proučavanjem sustava obrazovanja učitelja i nastavnika, te opsežnija analiza sustava obrazovanja učitelja i nastavnika u odabranom uzorku zemalja EU, za koje se smatra da mogu poslužiti kao primjeri dobre prakse u području. Na samom početku ovog poglavlja se posebna pažnja posvećuje određenju učiteljskih nastavničkih kompetencija kao determinanti usmjerenosti i spremnosti na cjeloživotno učenje te privlačenju sposobnih pojedinaca da izaberu učiteljsku/nastavničku profesiju. Nadalje, problematizira se organizacija inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika pri čemu se opisuje i slika stanja u Europi na prijelazu stoljeća te značaj Bolonjskog procesa za promjene u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika. Završni dio poglavlja usmjeren je na mjere zadržavanja kvalitetnih učitelja i nastavnika u profesiji, ulogu istraživanja u području učenja/poučavanja i obrazovanja učitelja i nastavnika te na neke od glavnih smjernica promjena u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100503
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Vlasta Vizek Vidović
(autor)