Pregled bibliografske jedinice broj: 264327
Kada je hrvatski pretežak i Hrvatima: metodologija nastave hrvatskoga kao drugog jezika
Kada je hrvatski pretežak i Hrvatima: metodologija nastave hrvatskoga kao drugog jezika // Govor : časopis za fonetiku, XXIII (2007), 2; 163-180 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 264327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kada je hrvatski pretežak i Hrvatima: metodologija
nastave hrvatskoga kao drugog jezika
(When Croatian is too difficult even for Croats:
the methodology of teaching Croatian as a
second language)
Autori
Hržica, Gordana
Izvornik
Govor : časopis za fonetiku (0352-7565) XXIII
(2007), 2;
163-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
materinski jezik ; hrvatski kao drugi ili strani jezik
(mother tounge ; Croatian as second or foreign language)
Sažetak
Različiti motivi navode na učenje hrvatskoga kao stranog jezika. Također, različiti su načini njegovog učenja. Česta je želja djece hrvatskih iseljenika da nauče svoj materinski jezik kojeg su već, više ili manje, usvojili u obitelji, uz prijatelje ili u zajednicama hrvatskih iseljenika. Njihova prethodna jezična iskustva razlikuju se od iskustava drugih učenika hrvatskoga jezika čije je znanje hrvatskog rezultat ciljane poduke. Ta su iskustva (načini učenja) odredila njihovo znanje hrvatskoga u tolikoj mjeri da možemo govoriti o dva različita pojma: hrvatskom kao stranom i hrvatskom kao drugom jeziku. Iako je zadnjih godina proučavanje hrvatskoga i kao drugog i kao stranog jezika uvelike uznapredovalo, kako sa stručnog, tako i sa znanstvenog aspekta, ova posebna skupina hrvatskih govornika ostala je zanemarena. Hrvatski ih se podučavalo kao prvi (u dodatnim školama u zemljama u kojima žive) ili kao strani jezik, dakle na način neprikladan njihovom jezičnom iskustvu i znanju. U ovom izlaganju govorit će se o teorijskim i stručnim aspektima nastave hrvatskoga kao drugog jezika, posebno nastave prilagođene potrebama dijaspore, uz prikaz materijala korištenih u praksi i smjera njihovog daljnjeg razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Hržica
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI