Pregled bibliografske jedinice broj: 264318
Istraživanje posebnih jezičnih teškoća metodom kognitivnih evociranih potencijala (KEP)
Istraživanje posebnih jezičnih teškoća metodom kognitivnih evociranih potencijala (KEP) // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 43 (2007), 1; 63-73 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 264318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje posebnih jezičnih teškoća metodom
kognitivnih evociranih potencijala (KEP)
(Research of Specific language imapirment using the
method of ERP)
Autori
Palmović, Marijan ; Kuvač, Jelena ; Kovačević, Melita
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 43
(2007), 1;
63-73
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Posebne jezične teškoće (PJT) ; kognitivni evocirani potencijali (KEP) ; N400 ; zadatak leksičke odluke
(Specific language impairment (SLI) ; event-related potentials (ERP) ; N400 ; words ; pseudowords.)
Sažetak
Novi pristupi u istraživanju posebnih jezičnih teškoća (PJT) temelje se na primjeni različitih metoda funkcionalnoga oslikavanja mozga. Takva istraživanja omogućavaju otkrivanje pozadinskih mehanizama koji uzrokuju poteškoće u jezičnome razvoju te pružaju objašnjenje bihevioralne razine, tj. obilježja kojima se opisuje slika jezičnoga poremećaja. U ovome se radu zadatkom leksičke odluke kod djeteta s dijagnosticiranom posebnom jezičnom teškoćom uporabom metode kognitivnih evociranih potencijala (KEP), tj. ‘ event-related potentials’ , (ERP) nastojala pokazati razlika u mozgovnoj obradi primljenih jezičnih podataka u odnosu na dijete urednoga jezičnoga razvoja. Rezultati pokazuju jasne razlike u elektrofiziološkom odgovoru na jezične podražaje u komponenti N400.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus