Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 264131

Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike)


Sabljić, Jakov
Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike) // Metodika, 7 (2006), 12; 53-69 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 264131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike)
(Teaching methods in interpretation of the poem Nađeni Bog of Antun Branko Šimić (addition to literature teaching methods of spiritual poetry))

Autori
Sabljić, Jakov

Izvornik
Metodika (1332-7879) 7 (2006), 12; 53-69

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
duhovno misaono pjesništvo; školska interpretacija; fonetika pjesme; sinestezija; fantazijsko mišljenje; metodički pristupi pjesmi
(spiritual/reflective poetry; school interpretation; synaesthesia; imaginative thinking; methods of approaching to poetry)

Sažetak
Duhovno misaono pjesništvo predstavlja izazov svakom učitelju u nastavnoj obradi, a pitanja koja iz njega proizlaze od velike su važnosti za spoznajni i emocionalni razvoj učenika. Interpretacija pjesme Nađeni Bog Antuna Branka Šimića omogućuje postizanje više ciljeva. Svojom odgojnom ulogom djeluje na oblikovanje i dopunjavanje doživljaja Boga, pa posredno utječe i na recipijentovo samospoznavanje te određivanje vlastite pozicije u svijetu. Obrazovni ciljevi usmjeravaju pozornost na usvajanje duhovne misaone pjesme kao učenicima nove lirske vrste, zatim na odnos vanjskoga i unutrašnjega oblika pjesme, kao i na njezine fonetske elemente (figure ponavljanja) čijim se određenjem naglašava proces određivanja kako, a ne što pjesma znači. Samostalna prosudba, ali i otkrivanje jezično-stilističkih i misaonih slojeva kroz novi pojam sinestezije, pripadaju funkcionalnim nastavnim ciljevima i zadaćama analize. Metodički model u mogućim pristupima pjesmi uključuje: stvaranje meditativnoga ozračja, aktivnu šutnju, likovnu preobliku pjesničkoga teksta, razvijanje fantazijskoga mišljenja i stvaralačke zadatke utemeljene na funkcionaliziranju gradnje sintagmi semantički kodiranih višestrukim senzornim uživljavanjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0122004

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jakov Sabljić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sabljić, Jakov
Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike) // Metodika, 7 (2006), 12; 53-69 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Sabljić, J. (2006) Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike). Metodika, 7 (12), 53-69.
@article{article, author = {Sablji\'{c}, Jakov}, year = {2006}, pages = {53-69}, keywords = {duhovno misaono pjesni\v{s}tvo, \v{s}kolska interpretacija, fonetika pjesme, sinestezija, fantazijsko mi\v{s}ljenje, metodi\v{c}ki pristupi pjesmi}, journal = {Metodika}, volume = {7}, number = {12}, issn = {1332-7879}, title = {Metodi\v{c}ki pristup pjesmi Na\djeni Bog Antuna Branka \v{S}imi\'{c}a (prilog metodi\v{c}koj obradi duhovne lirike)}, keyword = {duhovno misaono pjesni\v{s}tvo, \v{s}kolska interpretacija, fonetika pjesme, sinestezija, fantazijsko mi\v{s}ljenje, metodi\v{c}ki pristupi pjesmi} }
@article{article, author = {Sablji\'{c}, Jakov}, year = {2006}, pages = {53-69}, keywords = {spiritual/reflective poetry, school interpretation, synaesthesia, imaginative thinking, methods of approaching to poetry}, journal = {Metodika}, volume = {7}, number = {12}, issn = {1332-7879}, title = {Teaching methods in interpretation of the poem Na\djeni Bog of Antun Branko \v{S}imi\'{c} (addition to literature teaching methods of spiritual poetry)}, keyword = {spiritual/reflective poetry, school interpretation, synaesthesia, imaginative thinking, methods of approaching to poetry} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Contents Pages in Education
  • Educational Research Abstracts online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font