Pregled bibliografske jedinice broj: 264131
Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike)
Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike) // Metodika, 7 (2006), 12; 53-69 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 264131 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički pristup pjesmi Nađeni Bog Antuna Branka Šimića (prilog metodičkoj obradi duhovne lirike)
(Teaching methods in interpretation of the poem Nađeni Bog of Antun Branko Šimić (addition to literature teaching methods of spiritual poetry))
Autori
Sabljić, Jakov
Izvornik
Metodika (1332-7879) 7
(2006), 12;
53-69
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
duhovno misaono pjesništvo; školska interpretacija; fonetika pjesme; sinestezija; fantazijsko mišljenje; metodički pristupi pjesmi
(spiritual/reflective poetry; school interpretation; synaesthesia; imaginative thinking; methods of approaching to poetry)
Sažetak
Duhovno misaono pjesništvo predstavlja izazov svakom učitelju u nastavnoj obradi, a pitanja koja iz njega proizlaze od velike su važnosti za spoznajni i emocionalni razvoj učenika. Interpretacija pjesme Nađeni Bog Antuna Branka Šimića omogućuje postizanje više ciljeva. Svojom odgojnom ulogom djeluje na oblikovanje i dopunjavanje doživljaja Boga, pa posredno utječe i na recipijentovo samospoznavanje te određivanje vlastite pozicije u svijetu. Obrazovni ciljevi usmjeravaju pozornost na usvajanje duhovne misaone pjesme kao učenicima nove lirske vrste, zatim na odnos vanjskoga i unutrašnjega oblika pjesme, kao i na njezine fonetske elemente (figure ponavljanja) čijim se određenjem naglašava proces određivanja kako, a ne što pjesma znači. Samostalna prosudba, ali i otkrivanje jezično-stilističkih i misaonih slojeva kroz novi pojam sinestezije, pripadaju funkcionalnim nastavnim ciljevima i zadaćama analize. Metodički model u mogućim pristupima pjesmi uključuje: stvaranje meditativnoga ozračja, aktivnu šutnju, likovnu preobliku pjesničkoga teksta, razvijanje fantazijskoga mišljenja i stvaralačke zadatke utemeljene na funkcionaliziranju gradnje sintagmi semantički kodiranih višestrukim senzornim uživljavanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Contents Pages in Education
- Educational Research Abstracts online