Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 264033

Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti


Galić, Zvonimir; Jerneić, Željko
Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti // Suvremena psihologija, 9 (2006), 2; 155-170 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 264033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti
(Socially desirable responding in different motivational contexts: A test of Paulhus' model of social desirability)

Autori
Galić, Zvonimir ; Jerneić, Željko

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 9 (2006), 2; 155-170

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
socijalna poželjnost; samozavaravanje; upravljanje dojmovima; pet-faktorski model ličnosti; motivacijski kontekst
(social desirability; self-deception; impression management; 5-factor model of personality; motivational context)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti temeljne postavke Paulhusovog modela koji razdvaja socijalno poželjno odgovaranje na &laquo ; ; nesvjesno&raquo ; ; samozavaravanje i &laquo ; ; svjesno&raquo ; ; upravljanje dojmovima. Istraživanjem su ispitani nezavisni uzorci ispitanika u tri motivacijske situacije: selekcijskoj (N=602), anonimnoj/iskrenoj (N=370) i situaciji s uputom induciranim iskrivljavanjem (N=267). U sve tri situacije korišten je isti instrumentarij: IPIP-100 za mjerenje 5 velikih dimenzija ličnosti te skale socijalne poželjnosti namijenjene mjerenju samozavaravanja i upravljanja dojmovima. Rezultati istraživanja su pokazali da se upravljanje dojmovima, ali i samozavaravanje povećavaju u funkciji motivacije za stvaranjem pozitivne samoprezentacije. Vezano uz ličnost, dvije dimenzije socijalno poželjnog odgovaranja pokazuju različit obrazac povezanosti s dimenzijama pet faktorskog modela. Dobiveni rezultati opovrgavaju originalni Paulhusov model potvrđujući njegove nove konceptualizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130406

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zvonimir Galić (autor)

Avatar Url Željko Jerneić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Galić, Zvonimir; Jerneić, Željko
Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti // Suvremena psihologija, 9 (2006), 2; 155-170 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Galić, Z. & Jerneić, Ž. (2006) Socijalno poželjno odgovaranje u različitim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne poželjnosti. Suvremena psihologija, 9 (2), 155-170.
@article{article, author = {Gali\'{c}, Zvonimir and Jernei\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2006}, pages = {155-170}, keywords = {socijalna po\v{z}eljnost, samozavaravanje, upravljanje dojmovima, pet-faktorski model li\v{c}nosti, motivacijski kontekst}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {9}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Socijalno po\v{z}eljno odgovaranje u razli\v{c}itim motivacijskim kontekstima: Provjera Paulhusovog modela socijalne po\v{z}eljnosti}, keyword = {socijalna po\v{z}eljnost, samozavaravanje, upravljanje dojmovima, pet-faktorski model li\v{c}nosti, motivacijski kontekst} }
@article{article, author = {Gali\'{c}, Zvonimir and Jernei\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2006}, pages = {155-170}, keywords = {social desirability, self-deception, impression management, 5-factor model of personality, motivational context}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {9}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Socially desirable responding in different motivational contexts: A test of Paulhus' model of social desirability}, keyword = {social desirability, self-deception, impression management, 5-factor model of personality, motivational context} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font