Pregled bibliografske jedinice broj: 264007
Pefekcionizam u školskom okruženju
Pefekcionizam u školskom okruženju // 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije, Zagreb, 2006
Zagreb, Hrvatska, 2006. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 264007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pefekcionizam u školskom okruženju
(Perfectionism in school settings)
Autori
Lauri Korajlija, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije, Zagreb, 2006
/ - , 2006
Skup
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
perfekcionizam; učenici; učitelji; školsko okruženje
(perfectionism; students; teachers; school setting)
Sažetak
Pojam perfekcionizam vrlo je često korišten u svakodnevnom životu. Možda je najpoznatija uzrečica "Nitko nije savršen" iako se čini da svi to pokušavaju biti. U kliničkoj praksi perfekcionizam se veže uz veliki broj psihičkih poremećaja i na njega se gleda prvenstveno kao na nepoželjnu osobinu koja može biti čimbenik ranjivosti za depresiju, anksioznost, opsesivno-kompulzivan poremećaj, poremećaje hranjenja i sl. U posljednje vrijeme pažnja istraživača i praktičara usmjerena je na ispitivanje razvoja perfekcionizma i njegovih posljedica u dječjoj dobi. Pi tome je posebna pažnja usmjerena na posljedice perfekcionizma u školskom okruženju. Želja za savršenstvom može voditi do visokog uspjeha ali i do neuspjeha. Perfekcionizam je različit od izvrsnosti i djeca perfekcionisti nisu nikad u potpunosti zadovoljna sobom. Nije poteškoća u postavljaju visokih standarda već u činjenici da ta djeca ne mogu prihvatiti pogreške kao logičnu posljedicu učenja. Perfekcionisti često imaju loš uspjeh jer su usmjereniji na izbjegavanje pogrešaka nego na sam proces učenja, a moguće ih je identificirati promatranjem njihovog ponašanja u razredu i razgovorom o navikama koje ometaju njihovo sudjelovanje u radu i ispunjavanje zadataka. Djeca perfekcionisti su iznimno samokritična i imaju nerealno visoka očekivanja, visoko su anksiozna, žale se na glavobolje ili neke druge smetnje tijekom izvršavanja zadataka, sklona su izbjegavanju stresnih situacija i teških zadataka, a samoevaluacija ima je određena percipiranim uspjehom. Rad s djecom perfekcionistima uključuje istovremeno i rad s njihovim roditeljima i nastavnicima. Djecu treba naučiti da je škola mjesto na kojem se uče vještine i znanja, a ne mjesto na kojem se oni samo demostriraju, da su pogreške normalne, očekivane i ponekad nužne za proces učenja, da nema razloga da misle lošije o sebi ili se boje odbijanja ili kazne samo zato što su pogriješili. Nastavnike je potrebno upoznati s perfekcionizmom i njegovim posljedicama, te mogućim utjecajem nastavnih metoda na razvoj i održavanje perfekcionizma. Rad s roditeljima također uključuje edukaciju o perfekcionizmu i njegovim posljedicama te način na koji roditeljski stil odgoja potiče i održava perfekcionoističke težnje kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA