Pregled bibliografske jedinice broj: 263873
Inteligentni tutorski sustavi u nastavi kemije u primarnom obrazovanju
Inteligentni tutorski sustavi u nastavi kemije u primarnom obrazovanju, 2006., magistarski rad, Faukultet prirodoslovno matematičklih znanosti i kineziologije, Split
CROSBI ID: 263873 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentni tutorski sustavi u nastavi kemije u primarnom obrazovanju
(Intelligent Tutoring Systems in Chemical Instruction for Primary Education)
Autori
Vladušić, Roko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Faukultet prirodoslovno matematičklih znanosti i kineziologije
Mjesto
Split
Datum
20.07
Godina
2006
Stranica
190
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Inteligentni tutorski sustavi; autorske ljuske; kemija u primarnom obrazovanju; vrednovanje učinkovitosti
(Intelligent Tutoring Systems; authoring shell; chemistry in primary education; effectiveness evaluation)
Sažetak
Pretraživanjem baza podataka nismo pronašli niti jedan znanstveni članak u kojem se opisuje primjena inteligentnih tutorskih sustava (ITS) u nastavi kemije u primarnom ili ranom sekundarnom obrazovanju. Budući je na Zavodu za Informatiku PMZiOP u Splitu razvijen ITS xTEx-Sys, odlučili smo ispitati obrazovne učinke integracije istog u nastavni plan i program kemije za 7. i 8. razred osnovne škole. Prije početka eksperimenta smo izradili baze znanja kemije koristeći semantičke mreže s okvirima u sustavu formaliziranog jezika. Istraživanje smo proveli prema grupnom nacrtu s kontrolnom skupinom i opažanjem prije i poslije tretmana. Uzorak je brojio 89 učenika sedmih i osmih razreda. Cilj nam je bio utvrditi mogu li inteligentni tutorski sustavi biti kvalitetna podrška učitelju kemije u realizaciji tradicionalne nastave. Rezultate smo prikupili provođenjem ispitnih materijala i anketnih upitnika. Na osnovu rezultata nizova zadataka objektivnog tipa mjerili smo usvojenost znanja odnosno učinkovitost učenja kemije. Provedbom anketnih upitnika nastojali smo ustanoviti subjektivni osjećaj zadovoljstva učenjem kemije uz pomoć računala i posebnog računalnog sustava te eventualni porast interesa za učenjem kemijskih sadržaja. Da bismo opisali dobivene podatke koristili smo aritmetičku sredinu (AS) kao mjeru centralne tendencije i standardnu devijaciju kao mjeru varijabilnosti. Nadalje, koristili smo t-test kako bismo provjerili postavljene hipoteze. Temeljem obrađenih podataka na uzorku učenika sedmih razreda, zaključili smo da ne postoji statistički značajna razlika u rezultatima ispita znanja iz kemije. Međutim, učenici na koje je djelovala nezavisna varijabla (model učenja kemije uz pomoć računala i xTEx-Sys-a) iskazuju značajan porast interesa za učenjem kemije i veće zadovoljstvo ovakvim vidom nastave. Nakon obrade rezultata učenika 8. razreda, utvrdili smo da je razlika u postignućima između skupina statistički značajna, odnosno da je eksperimentalna skupina pod utjecajem tretmana ostvarila značajno bolje rezultate. Učenici 8. razreda, također, iskazuju značajan porast interesa za učenjem kemije i veće zadovoljstvo učenjem uz pomoć računala i ITS-a. Na kraju, možemo zaključiti, rezultati primjene inteligentnih tutorskih sustava u nastavi kemije su ohrabrujući. Takvi sustavi, svojim obrazovnim potencijalom, nude učiteljima kemije priliku da tradicionalnu nastavu osvježe i unaprijede novim i drugačijim pristupom u ostvarivanju ciljeva odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo