Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 263716

Poslovna inteligencija kroz poslovne slučajeve


Klepac, Goran; Mršić, Leo
Poslovna inteligencija kroz poslovne slučajeve. Zagreb: Lider Media ; TIM press, 2006 (monografija)


CROSBI ID: 263716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poslovna inteligencija kroz poslovne slučajeve
(Business intelligence throught business cases)

Autori
Klepac, Goran ; Mršić, Leo

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Lider Media ; TIM press

Grad
Zagreb

Godina
2006

Stranica
252

ISBN
953-95472-1-0

Ključne riječi
Poslovna inteligencija; rudarenje podataka; poslovni slučajevi
(Business intelligence data mining business cases)

Sažetak
Zadatak knjige je približiti problematiku poslovne inteligencije, posebice područja koja se percipiraju kao komplicirana (tu se prvenstveno podrazumijevaju metode data mininga) na jednostavan i praktičan način. Daljnji cilj knjige je demistifikacija metoda data mininga koje su neopravdano deklarirane kao metode rezervirane uglavnom za akademsko okružje, a ne kao alat koji može biti od koristi prilikom rješavanja poslovnih problema i smanjivanja stupnja neizvjesnosti i rizika tijekom procesa donošenja poslovnih odluka. Knjiga se sastoji od četiri glavna poglavlja. Prvo poglavlje naslova Zlatna groznica informacijskog doba, razmatra problematiku suvremenog poslovanja iz perspektive poslovne inteligencije. Poglavlje daje odgovore na pitanje zašto je poslovna inteligencija kao disciplina važan faktor uspjeha poduzeća u uvjetima suvremenog tržišnog poslovanja, te kako otkriveno znanje iz baza podataka može pomoći prilikom donošenja poslovnih odluka. Drugo poglavlje naslova Kako s uspjehom koristiti metode otkrivanja znanja iz baza podataka daje opis niza metoda otkrivanja znanja iz baza podataka, fokusirajući se na aspekte njihove praktične primjene. To znači da se opis metoda sveo na kratki opis njihovih funkcionalnosti, moguća područja primjene, kako pripremiti podatke s ciljem primjene svake od metoda, te kako interpretirati dobivene rezultate. Ovo poglavlje također ima i funkciju podsjetnika, odnosno praktičnog brzinskog priručnika za analitičare prilikom korištenja metoda tijekom provođenja analiza. Treće, centralno poglavlje, naslova Poslovna inteligencija u primjeni sastoji se od šest detaljno opisanih poslovnih slučajeva. Svaki poslovni slučaj započinje opisom poslovnog problema, analizom tržišne situacije u kojoj se poduzeće nalazi uzimajući u obzir i tekući poslovni problem, nastavlja se postavljenjem ciljeva analize i opisom strukture postojećeg informacijskog sustava poduzeća. Nakon toga se u okviru svakog poslovnog slučaja postavlja idejni model rješenja poslovnog problema temeljem primjene metoda otkrivanja znanja iz baza podataka, te se izabire i obrazlaže izbor analitičkog softvera pomoću kojeg se želi doći do rješenja. Slijedi detaljno prikazivanje postupka rješavana poslovnog problema primjenom metoda otkrivanja znanja. Svaki poslovni slučaj završava sa razmatranjima primjene otkrivenog znanja iz baza podataka na donošenje poslovnih oduka koje bi trebale dovesti do rješenja problema opisanog u poslovnom slučaju. Poslovni slučajevi opisani u knjizi referiraju se na različite poslovne probleme i različite grane gospodarskih djelatnosti (trgovina, e-business, osiguranje, kataloška prodaja ...). Četvrto, ujedno i posljednje poglavlje naslova Otkrivanje znanja – strateška prednost poslovanja budućnosti donosi generalna razmatranja o nužnosti prihvaćanja poslovne inteligencije, kao strateške odrednice poslovanja u budućnosti. Poglavlje se ujedno bavi i aspektima zaštite privatnosti podataka, kao i izazovima koje ovome području nosi budućnost. Autor cjelokupnog teksta knjige je dr.sc. Goran Klepac, osim poglavlja (poslovnog slučaja) pod naslovom Povećanje efikasnosti prodaje tekstilnih i srodnih proizvoda, kome je autor mr.sc. Leo Mršić.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
0067016

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Klepac (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Klepac, Goran; Mršić, Leo
Poslovna inteligencija kroz poslovne slučajeve. Zagreb: Lider Media ; TIM press, 2006 (monografija)
Klepac, G. & Mršić, L. (2006) Poslovna inteligencija kroz poslovne slučajeve. Zagreb, Lider Media ; TIM press.
@book{book, author = {Klepac, Goran and Mr\v{s}i\'{c}, Leo}, year = {2006}, pages = {252}, keywords = {Poslovna inteligencija, rudarenje podataka, poslovni slu\v{c}ajevi}, isbn = {953-95472-1-0}, title = {Poslovna inteligencija kroz poslovne slu\v{c}ajeve}, keyword = {Poslovna inteligencija, rudarenje podataka, poslovni slu\v{c}ajevi}, publisher = {Lider Media ; TIM press}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Klepac, Goran and Mr\v{s}i\'{c}, Leo}, year = {2006}, pages = {252}, keywords = {Business intelligence data mining business cases}, isbn = {953-95472-1-0}, title = {Business intelligence throught business cases}, keyword = {Business intelligence data mining business cases}, publisher = {Lider Media ; TIM press}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font