Pregled bibliografske jedinice broj: 263697
"Što prije, to bolje": o problematici uvođenja višejezičnosti u naš obrazovni sustav
"Što prije, to bolje": o problematici uvođenja višejezičnosti u naš obrazovni sustav // Dijete i jezik danas : učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi : zbornik radova s 2. međunarodnoga stručnoga i znanstvenoga skupa / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek, 2003. str. 183-198 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 263697 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Što prije, to bolje": o problematici uvođenja višejezičnosti u naš obrazovni sustav
("The sooner, the better": on the problems of introducing multilingualism in our educational system)
Autori
Pavičić, Višnja ; Bagarić, Vesna ; Aleksa, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dijete i jezik danas : učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi : zbornik radova s 2. međunarodnoga stručnoga i znanstvenoga skupa
/ Vodopija, Irena - Osijek, 2003, 183-198
ISBN
953-6965-05-4
Skup
Međunarodni stručno-znanstveni skup Dijete i jezik danas (2 ; 2003)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.11.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
rano učenje stranoga jezika; višejezičnost
(early foreign language learning; multilingualism)
Sažetak
U radu se prikazuju rezultati istraživanja o (ne)uvođenju višejezičnosti u naš obrazovni sustav. Istraživanje je provedeno na uzorku od 49 osnovnih škola Osječko-baranjske županije radi utvrđivanja i analize sljedećega: (a) u koliko je osnovnih škola uvedeno učenje stranoga jezika u prvi razred, koji su jezici uvedeni u prvi razred, na koji se način izvršio odabir jezika i kakva je zastupljenost pojedinoga stranoga jezika, (b) stručne spreme, osposobljenosti i iskustva nastavnika koji predaju u prvim razredima, (c) stavova ravnatelja i nastavnika prema uvođenju stranoga jezika u prvi razred i pitanja koja su se pojavila pri uvođenju stranoga jezika u prvi razred, te (d) prijedloga za rješavanje tih pitanja. Rezultati analize podataka prikupljenih upitnicima za ravnatelje i nastavnike stranih jezika u prvim razredima pokazali su da je sama koncepcija višejezičnosti u našem obrazovnom sustavu problematična, te da je upitno može li se u ovom trenutku govoriti o višejezičnosti, u pravom smislu te riječi, u našem obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija