Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 263293

Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata


Mohorić, Tamara
Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata, 2006., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 263293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata
(Cognitive-emotional predictors students' academic achievement)

Autori
Mohorić, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
08.05

Godina
2006

Stranica
88

Mentor
Jokić-Begić, Nataša

Ključne riječi
: samoefikasnost; automatske misli; ispitna anksioznost; atribucijski stilovi; akademsko postignuće
(self-efficacy; automatic thoughts; test anxiety; attributional style; academic achievement)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati vezu akademskog postignuća i kognitivno-emocionalnih odrednica, odnosno provjeriti vezu postignuća i ispitne anksioznosti sa samoefikasnošću, atribucijskim vjerovanjima i automatskim mislima na uzorku studenata hrvatskih sveučilišta. U istraživanju je sudjelovalo 413 studenata drugih, trećih i četvrtih godina različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Zagrebu. Prema dobivenim rezultatima postoji značajna povezanost samoefikasnosti, atribucijskih stilova, automatskih misli kod učenja, ispitne anksioznosti i akademskog postignuća studenata. Studenti koji izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli, o nižim razinama kognitivne komponente ispitne anksioznosti te koji atribuiraju uspjeh na studiju internalnim faktorima (sposobnostima) postižu i bolji uspjeh, mjereno prosječnom ocjenom na studiju. Ukoliko se postignuće mjeri subjektivnom procjenom (zadovoljstvom sobom kao studentom), rezultati pokazuju da su zadovoljniji studenti koji imaju više razine samoefikasnosti, izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli i češćem javljanju pozitivnih misli, koji navode da doživljavaju manje i fizioloških i kognitivnih simptoma ispitne anksioznosti te koji atribuiraju uspjeh na studiju internalnim faktorima. Također, analiza rezultata pokazuje da se visoko i nisko anksiozni studenti međusobno razlikuju u razinama samoefikasnosti i čestini javljanja automatskih misli kod učenja. Temeljem analize traga postavljenja su dva modela kojima se objašnjava 9, 5% varijance prosječne ocjene, dok iste varijable objašnjavaju 26% varijance subjektivne procjene postignuća, mjereno procjenom zadovoljstva sobom kao studentom. Istraživanjem je ispitano nekoliko mogućih odrednica postignuća, ali ukoliko se ovaj problem želi bolje razumjeti, u budućim je istraživanjima potrebno obuhvatiti i neke dodatne moguće odrednice akademskog uspjeha.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130494

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nataša Jokić-Begić (mentor)

Avatar Url Tamara Mohorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mohorić, Tamara
Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata, 2006., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Mohorić, T. (2006) 'Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mohori\'{c}, Tamara}, year = {2006}, pages = {88}, keywords = {: samoefikasnost, automatske misli, ispitna anksioznost, atribucijski stilovi, akademsko postignu\'{c}e}, title = {Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignu\'{c}a studenata}, keyword = {: samoefikasnost, automatske misli, ispitna anksioznost, atribucijski stilovi, akademsko postignu\'{c}e}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mohori\'{c}, Tamara}, year = {2006}, pages = {88}, keywords = {self-efficacy, automatic thoughts, test anxiety, attributional style, academic achievement}, title = {Cognitive-emotional predictors students' academic achievement}, keyword = {self-efficacy, automatic thoughts, test anxiety, attributional style, academic achievement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font