Pregled bibliografske jedinice broj: 263293
Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata
Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata, 2006., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 263293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivno-emocionalne odrednice akademskog postignuća studenata
(Cognitive-emotional predictors students' academic achievement)
Autori
Mohorić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.05
Godina
2006
Stranica
88
Mentor
Jokić-Begić, Nataša
Ključne riječi
: samoefikasnost; automatske misli; ispitna anksioznost; atribucijski stilovi; akademsko postignuće
(self-efficacy; automatic thoughts; test anxiety; attributional style; academic achievement)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati vezu akademskog postignuća i kognitivno-emocionalnih odrednica, odnosno provjeriti vezu postignuća i ispitne anksioznosti sa samoefikasnošću, atribucijskim vjerovanjima i automatskim mislima na uzorku studenata hrvatskih sveučilišta. U istraživanju je sudjelovalo 413 studenata drugih, trećih i četvrtih godina različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Zagrebu. Prema dobivenim rezultatima postoji značajna povezanost samoefikasnosti, atribucijskih stilova, automatskih misli kod učenja, ispitne anksioznosti i akademskog postignuća studenata. Studenti koji izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli, o nižim razinama kognitivne komponente ispitne anksioznosti te koji atribuiraju uspjeh na studiju internalnim faktorima (sposobnostima) postižu i bolji uspjeh, mjereno prosječnom ocjenom na studiju. Ukoliko se postignuće mjeri subjektivnom procjenom (zadovoljstvom sobom kao studentom), rezultati pokazuju da su zadovoljniji studenti koji imaju više razine samoefikasnosti, izvještavaju o rjeđem javljanju negativnih automatskih misli i češćem javljanju pozitivnih misli, koji navode da doživljavaju manje i fizioloških i kognitivnih simptoma ispitne anksioznosti te koji atribuiraju uspjeh na studiju internalnim faktorima. Također, analiza rezultata pokazuje da se visoko i nisko anksiozni studenti međusobno razlikuju u razinama samoefikasnosti i čestini javljanja automatskih misli kod učenja. Temeljem analize traga postavljenja su dva modela kojima se objašnjava 9, 5% varijance prosječne ocjene, dok iste varijable objašnjavaju 26% varijance subjektivne procjene postignuća, mjereno procjenom zadovoljstva sobom kao studentom. Istraživanjem je ispitano nekoliko mogućih odrednica postignuća, ali ukoliko se ovaj problem želi bolje razumjeti, u budućim je istraživanjima potrebno obuhvatiti i neke dodatne moguće odrednice akademskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija