Pregled bibliografske jedinice broj: 263110
Uspješnost brojenja s obzirom na dob, veličinu skupa i raspored u skupu
Uspješnost brojenja s obzirom na dob, veličinu skupa i raspored u skupu, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 263110 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješnost brojenja s obzirom na dob, veličinu skupa i raspored u skupu
(Successfulness in counting with respect to age, set size and arrangement in the set)
Autori
Škrljac, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.10
Godina
2006
Stranica
29
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
brojenje; dob; veličina skupa; prostroni raspored elemenata u skupu
(counting; age; set size; spatial arrangement of elements in the set)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti kako se dječja uspješnost brojenja mijenja s dobi, te kako veličina skupa i prostorni raspored elemenata u skupu utječu na uspješnost brojenja. U istraživanje su uključene tri dobne skupine djece: mlađa (4 i 5 godina), srednja (6 godina) i starija (7 i 8 godina) ; zatim tri veličine skupova koje su djeca brojala: mali (6 ili 7 elemenata), srednji (13 ili 14) i veliki (20 ili 21) ; te četiri prostorna rasporeda u koje su elementi u skupovima bili raspoređeni: red, trokut, kružnica, po slučaju. Djeca svih dobnih skupina brojala su skupove svih veličina u sva četiri prostorna rasporeda. Pretpostavili smo da će se djeca statistički značajno razlikovati po uspješnosti brojenja s obzirom na dob ; zatim da će se uspješnost brojenja statistički značajno razlikovati kod skupova različitih veličina, kao i kod različitih prostornih rasporeda u skupu. Uzeli smo u obzir i funkciju zajedničkog utjecaja navedenih varijabli. Pokazalo se da su djeca s dobi sve uspješnija u brojenju, da se uspješnost brojenja smanjuje s povećanjem broja elemenata u skupovima, te da djeca više griješe pri brojenju elemenata složenih u drugačije prostorne rasporede od reda, osobito kad su elementi raspoređeni u kružnicu i po slučaju. Smatramo da nalaz da djeca više griješe pri brojenju elemenata raspoređenih u drugačije prostorne rasporede od reda ide u prilog stajalištu da su djeca jednostavno zaboravila koje elemente su već prebrojali, a koje još nisu, odnosno nisu se dosjetili upotrijebiti strategije koje pomažu u točnom brojenju, kao što su označavanje elementa od kojeg su počeli s brojenjem ili odvajanje elemenata koji su prebrojeni od onih koje još treba prebrojati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA