Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 263090

Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja


Krznarić, Marija
Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 263090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja
(Comparison of efficiency in mathematical word problems solving in two time points)

Autori
Krznarić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
03.07

Godina
2006

Stranica
29

Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna

Ključne riječi
problemski matematički zadaci; kontekst; Reusserov SPR model
(mathematical word problems; context; Reusser's Situacion Problem Solver (SPR) model)

Sažetak
Prema Reusserovom Situacija-Problem-Rješavač (SPR) modelu jasniji situacijski kontekst problemskih zadataka poboljšava uspjeh u njihovu rješavanju. Postoje tri vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene, zadaci kombiniranja i zadaci usporedbe. Cilj našeg istraživanja je bio usporediti uspješnost djece u rješavanju problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke, a u funkciji vrste zadatka i konteksta. Također je provjereno postojanje zajedničkog utjecaja navedenih činitelja. U istraživanju je sudjelovalo 69 učenika osnovnih škola koji su u prvoj vremenskoj točki istraživanja, 2004. godine bili učenici 1. razreda, a u drugoj vremenskoj točki istraživanja, godinu dana kasnije, učenici 2. razreda. Eksperimentatorice su bile studentice viših godina Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Odsjeka za psihologiju, koje su bile posebno educirane za provedbu mjerenja. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. U svakoj vremenskoj točki mjerenja, pojedino dijete je bilo ispitano najprije zadacima s neutralnim, a zatim i zadacima sa smislenijim kontekstom. Provedena je analiza varijance za zavisne rezultate. Značajni su se pokazali glavni efekti vremenske točke mjerenja i vrste zadatka, te interakcija vremenske točke mjerenja i konteksta. Tako se uradak učenika u problemskim matematičkim zadacima prilikom ispitivanja 2005. godine pokazao značajno boljim od njihova uratka prilikom ispitivanja godinu dana ranije. Uradak u zadacima promjene je bio značajno bolji od uratka u zadacima usporedbe. Analiza rezultata je također pokazala da je u ispitivanju 2004. godine uradak u zadacima sa smislenijim kontekstom bio bolji, dok u ispitivanju godinu dana kasnije nije pronađena razlika u uratku ovisno o kontekstu zadatka. Možemo reći da smo ovim istraživanjem djelomično potvrdili Reusserovu temeljnu pretpostavku, budući da smo razliku u uratku s obzirom na kontekst u zadatku dobili samo u prvoj vremenskoj točki istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Krznarić, Marija
Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Krznarić, M. (2006) 'Usporedba uspješnosti dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka u dvije vremenske točke istraživanja', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Krznari\'{c}, Marija}, year = {2006}, pages = {29}, keywords = {problemski matemati\v{c}ki zadaci, kontekst, Reusserov SPR model}, title = {Usporedba uspje\v{s}nosti dje\v{c}jeg rje\v{s}avanja problemskih matemati\v{c}kih zadataka u dvije vremenske to\v{c}ke istra\v{z}ivanja}, keyword = {problemski matemati\v{c}ki zadaci, kontekst, Reusserov SPR model}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Krznari\'{c}, Marija}, year = {2006}, pages = {29}, keywords = {mathematical word problems, context, Reusser's Situacion Problem Solver (SPR) model}, title = {Comparison of efficiency in mathematical word problems solving in two time points}, keyword = {mathematical word problems, context, Reusser's Situacion Problem Solver (SPR) model}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font