Pregled bibliografske jedinice broj: 263066
Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja
Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja // Ljudski potencijali kroz životni vijek: Knjiga sažetaka / Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran (ur.).
Šibenik: Hrvatsko psihološko društvo i Društvo psihologa Šibenik, 2006. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 263066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja
(Do the bears have equal number of candies? Children's understanding of basic addition principles)
Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Gliha, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Ljudski potencijali kroz životni vijek: Knjiga sažetaka
/ Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran - Šibenik : Hrvatsko psihološko društvo i Društvo psihologa Šibenik, 2006
Skup
14. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 25.10.2006. - 28.10.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
zbrajanje; djeca; matematički razvoj
(addition; children; mathematical development)
Sažetak
Kako matematička znanja u današnjem svijetu čine dio temelja gotovo svih ljudskih djelatnosti, sve se više javlja interes za istraživanjem razvoja matematičkih pojmova. Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom razdoblju. Jedan takav ključni konceptualni napredak predstavlja razumijevanje odnosa dio-cjelina koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja (Resnick, 1992). Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Iako ovi principi zbrajanja imaju istaknuto mjesto u ključnim teorijama matematičkog razvoja još se relativno malo zna o tome kako ih djeca usvajaju. Dok neka istraživanja ukazuju na to da usvajanje principa komutativnosti prethodi usvajanju druga dva principa, druga govore u prilog istodobnog razumijevanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih osnovnih principa zbrajanja te utvrditi postoje li dobne razlike. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolskog uzrasta stara 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa ispitano je individualno, u kontekstu konkretnih objekata – djeca su trebala odgovoriti imaju li dva medvjedića jednak broj bombona, pri čemu su medvjedićima bomboni bili raspodijeljeni prema načelima aditivnosti, komutativnosti ili asocijativnosti. Pokazalo se da niti kod jedne dobne skupine nema razlike u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Provjerili smo i postoje li dobne razlike u razumijevanju različitih principa, usporedivši rezultate djece od 4, 5, 6 i 7 godina. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva tri principa. Za razumijevanje principa asocijativnosti i komutativnosti statistički značajne razlike dobivene su između skupina djece od 4 i 7 godina, dok za razumijevanje principa aditivnosti nisu dobivene značajne razlike između pojedinih skupina. Dobiveni rezultati bit će komentirani u skladu s modelom Resnickove (1992).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija