Pregled bibliografske jedinice broj: 261957
Pomoć djeci i mladima u svladavanju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha
Pomoć djeci i mladima u svladavanju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha // 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Zagreb, Hrvatska, 2006. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 261957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pomoć djeci i mladima u svladavanju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha
(Psychological disturbences and school underachivement)
Autori
Kovač, Snježana ; Jokić-Begić, Nataša ; Jurin, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školski neuspjeh; depresivnost; anksioznost
(school underachivement; depression; anxiety)
Sažetak
U školskoj dobi 20-25 % djece i adolescenata ima psihičke smetnje koje ometaju kvalitetu života kako djece tako i njihovih obitelji. Samo jedno od petero djece dobiva adekvatnu psihološku pomoć. U dječjoj i adolescentnoj dobi najčešće se javljaju anksiozne, depresivne i somatizacijske smetnje koje mogu ugroziti svakodnevno funkcioniranje. Djeca stoga često doživljavaju školski neuspjeh koji dodatno intenzivira primarni anksiozni poremećaj preko narušenog samopoštovanja i osjećaja bespomoćnosti. Roditelji i učitelji često ne prepoznaju o čemu se radi, već učenika « ; kažnjavaju» ; radi školskog neuspjeha objašnjavajući ga lijenošću i nedostatnom motivacijom. U radu je prikazan projekt „ Pomoć mladima i djeci u svladavnju psiholoških smetnji kao uzroka školskog neuspjeha“ kojeg provodi Centar za kliničku psihologiju. Cilj projekta je edukacija roditelja i nastavnika o manifestacijama i uzrocima anksioznosti i depresivnosti u dječjoj i adolescentnoj dobi, te identifikacija potencijalno rizične djece u jednoj osnovnoj i jednoj srednjoj školi u Zagrebu. Osim toga, organiziran je i rad savjetovališta u kojem je rad s djetetom individualiziran i odvija se po kognitivno-bihevioralnim principima. U prvoj fazi projekta proveli smo kratku edukaciju roditelja i nastavnika o emocionalnim smetnjama djece, kako dječje smetnje odrasli mogu prepoznati i kako im mogu pomoći. Rezultati evaluacije edukacije su pokazali da je preko dvije trećine roditelja i nastanika steklo nova znanja i informacije o psihičkim smetnjama kod djece i mladih koja će im koristiti u odgoju vlastite djece ili u radu s djecom i mladima. Preko 90% roditelja i nastavnika procjenilo je kako je educiranje o ovakvim i sličnim temama u školama neophodno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija