Pregled bibliografske jedinice broj: 261645
Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata
Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata // Društvena istraživanja, 16 (2007), 3; 613-626 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 261645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata
(The effect of information about existing products in the domain on the creativity of new products)
Autori
Čorko, Irena ; Vranić, Andrea
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 16
(2007), 3;
613-626
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
kreativnost; znanje; tehnika suglasne procjene
(creativity; knowledge; consensual assessment technique)
Sažetak
Istraživanjem je ispitano kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 9 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Sicuak SciSearch