Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 261645

Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata


Čorko, Irena; Vranić, Andrea
Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata // Društvena istraživanja, 16 (2007), 3; 613-626 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 261645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata
(The effect of information about existing products in the domain on the creativity of new products)

Autori
Čorko, Irena ; Vranić, Andrea

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 16 (2007), 3; 613-626

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
kreativnost; znanje; tehnika suglasne procjene
(creativity; knowledge; consensual assessment technique)

Sažetak
Istraživanjem je ispitano kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 9 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130425

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Irena Čorko (autor)

Avatar Url Andrea Vranić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Čorko, Irena; Vranić, Andrea
Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata // Društvena istraživanja, 16 (2007), 3; 613-626 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Čorko, I. & Vranić, A. (2007) Utjecaj informacije o postojećim produktima u domeni na kreativnost novih produkata. Društvena istraživanja, 16 (3), 613-626.
@article{article, author = {\v{C}orko, Irena and Vrani\'{c}, Andrea}, year = {2007}, pages = {613-626}, keywords = {kreativnost, znanje, tehnika suglasne procjene}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Utjecaj informacije o postoje\'{c}im produktima u domeni na kreativnost novih produkata}, keyword = {kreativnost, znanje, tehnika suglasne procjene} }
@article{article, author = {\v{C}orko, Irena and Vrani\'{c}, Andrea}, year = {2007}, pages = {613-626}, keywords = {creativity, knowledge, consensual assessment technique}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {16}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {The effect of information about existing products in the domain on the creativity of new products}, keyword = {creativity, knowledge, consensual assessment technique} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Sicuak SciSearch





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font