Pregled bibliografske jedinice broj: 261599
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija // Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 43 (2006), 2; 95-113 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 261599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija
(Assigned Readings between Canon and List, Institutions and Ideologies)
Autori
Hameršak, Marijana
Izvornik
Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku (0547-2504) 43
(2006), 2;
95-113
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječja književnost; djetinjstvo; književni kanon; lektira; znanost o književnosti; povijest knjige
(children's literature; childhood; literary canon; assigned readings; literary studies; book history)
Sažetak
Temeljem osnovnoškolskih popisa lektire u radu se propituje u literaturi prihvaćena odredba odnosa između književnog kanona i popisa tekstova koji se čitaju u okviru školovanja. Razumijevajući osnovnoškolske popise lektire kao lektirni kanon, autorica se bavi formom i formiranjem tog kanona. Gotovo stoljetnu (pre)tvorbu lektirnog kanona u Hrvatskoj rekonstruira i interpretira u kontekstu ekonomskih (nakladničkih, knjižarskih) i ideoloških (političkih, znanstvenih i dobnih) silnica. Posebna pozornost posvećuje se razlikama između popisa lektire za osnovnu školu i popisa tekstova koji su na drugim razinama poučavanja i proučavanja književnosti prepoznati kao reprezentativni. Vrijednosne konotacije pojma djeteta i djetinjstva prepoznaju se kao ključan čimbenik tih razlika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Marijana Hamresak
(autor)