Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 261599

Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija


Hameršak, Marijana
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija // Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 43 (2006), 2; 95-113 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 261599 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija
(Assigned Readings between Canon and List, Institutions and Ideologies)

Autori
Hameršak, Marijana

Izvornik
Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku (0547-2504) 43 (2006), 2; 95-113

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dječja književnost; djetinjstvo; književni kanon; lektira; znanost o književnosti; povijest knjige
(children's literature; childhood; literary canon; assigned readings; literary studies; book history)

Sažetak
Temeljem osnovnoškolskih popisa lektire u radu se propituje u literaturi prihvaćena odredba odnosa između književnog kanona i popisa tekstova koji se čitaju u okviru školovanja. Razumijevajući osnovnoškolske popise lektire kao lektirni kanon, autorica se bavi formom i formiranjem tog kanona. Gotovo stoljetnu (pre)tvorbu lektirnog kanona u Hrvatskoj rekonstruira i interpretira u kontekstu ekonomskih (nakladničkih, knjižarskih) i ideoloških (političkih, znanstvenih i dobnih) silnica. Posebna pozornost posvećuje se razlikama između popisa lektire za osnovnu školu i popisa tekstova koji su na drugim razinama poučavanja i proučavanja književnosti prepoznati kao reprezentativni. Vrijednosne konotacije pojma djeteta i djetinjstva prepoznaju se kao ključan čimbenik tih razlika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marijana Hamresak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Hameršak, Marijana
Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija // Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 43 (2006), 2; 95-113 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Hameršak, M. (2006) Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija. Narodna umjetnost: hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 43 (2), 95-113.
@article{article, author = {Hamer\v{s}ak, Marijana}, year = {2006}, pages = {95-113}, keywords = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, djetinjstvo, knji\v{z}evni kanon, lektira, znanost o knji\v{z}evnosti, povijest knjige}, journal = {Narodna umjetnost: hrvatski \v{c}asopis za etnologiju i folkloristiku}, volume = {43}, number = {2}, issn = {0547-2504}, title = {Osnovno\v{s}kolska lektira izme\dju kanona i popisa, institucija i ideologija}, keyword = {dje\v{c}ja knji\v{z}evnost, djetinjstvo, knji\v{z}evni kanon, lektira, znanost o knji\v{z}evnosti, povijest knjige} }
@article{article, author = {Hamer\v{s}ak, Marijana}, year = {2006}, pages = {95-113}, keywords = {children's literature, childhood, literary canon, assigned readings, literary studies, book history}, journal = {Narodna umjetnost: hrvatski \v{c}asopis za etnologiju i folkloristiku}, volume = {43}, number = {2}, issn = {0547-2504}, title = {Assigned Readings between Canon and List, Institutions and Ideologies}, keyword = {children's literature, childhood, literary canon, assigned readings, literary studies, book history} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font