Pregled bibliografske jedinice broj: 261309
ALTERNATIVNA PEDAGOGIJA I BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI
ALTERNATIVNA PEDAGOGIJA I BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI // Prolonged and full- day stay of pupils in contemprary elementary school / Janković, Prvoslav (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet u Somboru, 2006. str. 30-37 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 261309 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ALTERNATIVNA PEDAGOGIJA I BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI
(ALTERNATIVE PEDAGOGIES AND STUDENTS STAY IN SCHOOL)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prolonged and full- day stay of pupils in contemprary elementary school
/ Janković, Prvoslav - Sombor : Pedagoški fakultet u Somboru, 2006, 30-37
Skup
Prolonged and full- day stay of pupils in contemprary elementary school
Mjesto i datum
Sombor, Jugoslavija, 12.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
produženi boravak; osnovna škola; alternativne pedagogije
(basic education; primary education; alternative pedagogies; student' stay at school)
Sažetak
U državama koje su nastale na području bivše Jugoslavije uobičajeno je osnovnu školu promatrati iz perspektive rada u dvije smjene. Dakle, sistem rada u kojem istu učionicu koriste dva razredna odjeljenja. U državama Europske unije prevladava rad u jednoj smjeni, pa su didaktička rješenja za organizaciju nastave različita od onih koja se primjenjuju u zemljama jugoistične Europe. U Finskoj npr. rad je organiziran u jednoj smjeni, tako da svaki puni sat počinje nastava drugog nastavnog predmeta, a između je odmor u trajanju od deset do petnaest minuta. U waldorfskim školama kojih ima mnogo u europskim državama organizirana je nastava po epohama tako da se prema određenim psihološkim ritmovima i didaktičkoj logici izmjenjuju aktivnosti u kognitivnom, afektivnom i motoričkom području. Dakle, nastoji se u određeno doba dana planirati aktivnosti koje prate prirodu životnog ritma djece određenog razreda. Sličnu logiku slijede i učitelji koji rade prema pedagoškim idejama Marije Montessori Korisne ideje za organizaciju dnevnih aktivnosti učenika jedne obvezne škole nude i učitelji koji slijede pedagoško učenje Celestina Freineta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
U zborniku sažetak na engleeskom i sadržaj na engleskom