Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 260643

Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji


Jovanović, Željko
Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji, 2006., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 260643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji
(Marketing Management in Pharmaceutical Industry)

Autori
Jovanović, Željko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
18.07

Godina
2006

Stranica
118

Mentor
Grbac, Bruno

Ključne riječi
marketing proces; farmaceutska industrija; lekovi
(marketing management; pharmaceutical industry; drugs)

Sažetak
Proces marketinga se sastoji od analize tržišnih mogućnosti, razvoja marketinških strategija, planiranja marketinških programa i upravljanja marketinškim naporima. Menadžeri moraju na samom početku procesa utvrditi koje su dugoročne mogućnosti na tržištu, definirati ciljeve svoje tvrtke i na temelju toga kreirati strategiju nastupa na tržištu. Nakon lansiranja, strategija proizvoda se mora modificirati tijekom različitih faza životnog ciklusa proizvoda. Prema tome, nakon izbora ciljne tržišne skupine ili izbora tržišnih segmenata slijedi određivanje marketing mixa. Nakon toga, potrebno je organizirati marketinške resurse, te primijeniti plan i na koncu ga evaluirati. Ovaj jednostavni slijed vrijedi za sve subjekte na tržištu, pa tako i farmaceutsku industriju. Svrha i cilj ovog magistarskog specijalističkog rada je analizirati farmaceutski marketing sa posebnim osvrtom na hrvatsko tržište lijekova i osobitosti upravljanja marketing procesom na njemu. Prikazati će se posebnosti procesa planiranja marketinga, implementacije marketing aktivnosti i kontrola marketing procesa na hrvatskom tržištu lijekova. Rad daje odgovore kako se principi upravljanja marketing procesom u farmaceutskoj industriji mogu prilagoditi osobitostima hrvatskog tržišta lijekova, te na taj način osigurati uspješan rad farmaceutskih tvrtki koje svojim radom ne ostvaruju samo dobit, nego prevencijom bolesti i kvalitetnim liječenjem povećavaju kvalitetu i dužinu života ljudi, čime dugoročno povećavaju standard i kvalitetu života čitavog društva. Prikazan je model implementacije marketinga u farmaceutskoj industriji koji se temelji na analizi situacije i utvrđivanju ciljeva farmaceutske tvrtke, određivanju tržišta na kojem će se poslovati, razvoju strategija za ostvarenje ciljeva farmaceutske tvrtke te monitoringu i implementaciji strategija i planova. Navedene aktivnosti se nadovezuju i odvijaju se u kontinuitetu. Odgovornom i etičkom implementacijom principa marketinškog upravljanja moguće je primijeniti model koji će uz pomoć principa upravljanja marketingom u farmaceutskoj industriji dokazati da se stvaranje nove vrijednosti na tržištu lijekova može temeljiti na partnerskim odnosima između farmaceutske industrije i društvene zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0081008

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Željko Jovanović (autor)

Avatar Url Bruno Grbac (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jovanović, Željko
Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji, 2006., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
Jovanović, Ž. (2006) 'Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Jovanovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2006}, pages = {118}, keywords = {marketing proces, farmaceutska industrija, lekovi}, title = {Upravljanje marketingom u farmaceutskoj industriji}, keyword = {marketing proces, farmaceutska industrija, lekovi}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Jovanovi\'{c}, \v{Z}eljko}, year = {2006}, pages = {118}, keywords = {marketing management, pharmaceutical industry, drugs}, title = {Marketing Management in Pharmaceutical Industry}, keyword = {marketing management, pharmaceutical industry, drugs}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font