Pregled bibliografske jedinice broj: 259470
"Diviso da l'imagine vera" rappresentazione, disuguaglianza e il "doppio lavoro" del Canzoniere
"Diviso da l'imagine vera" rappresentazione, disuguaglianza e il "doppio lavoro" del Canzoniere // Studia romanica et anglica zagrabiensia, XLIX (2004), -; 13-69 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 259470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Diviso da l'imagine vera" rappresentazione, disuguaglianza e il "doppio lavoro" del Canzoniere
Autori
Čale, Morana
Izvornik
Studia romanica et anglica zagrabiensia (0039-3339) XLIX
(2004);
13-69
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
immagine; ritratto; disuguaglianza; differenza; Petrarca
(image; portrait;)
Sažetak
U kritičkom diskursu dvostrukost se spominje pri opisu nekoliko aspekata Petrarkina rada: odnosi se katkad na supostavljenost latinskoga i talijanskoga, klasičnih uzora i tradicije ljubavne lirike na romanskim jezicima, humanizma i kršćanske etike, proze i stihova ; obuhvaća raznolikost stila i raspoloženja koju najavljuje uvodni sonet, izmjenu « ; ; ; slatkoga» ; ; ; i « ; ; ; oštroga» ; ; ; lirskog registra, spoj autobiografsko-dokumentarnog i njegova preoblikovanja u skladu s književnim obrascima, kolebanje između jedinstvenosti pripovjedno-ideološkog programa i fragmentarne raspršenosi, rascijepljenost i podvojenost lirskog subjekta, međusobnu nedosljednost i metamorfičnost Laurinih aktorijalnih pojava, motive zrcala i Narcisa, sklonost proturječnim lirskim iskazima i sveopći ambigvitet Rasutih rima. Polazeći od pretpostavke da Petrarkin poetički program nikada ne daje konačnu prednost jednome od suprotstavljenih elemenata, nego razlici među njima, članak istražuje metatekstualnu dimenziju motiva « ; ; ; dvostrukog posla» ; ; ; (XL) i « ; ; ; nejednakosti» ; ; ; (CCCXVI) u lirskim sastavcima te je povezuje s pojmom « ; ; ; diversitas» ; ; ; (Fam. XXIII, 19, IV) kojim autor u teorijskom diskursu o oponašanju označava poželjan odnos između uzora i oponašatelja. Različitost se tako nadaje kao tema odnosa izvornika i reprezentacije kao pitanja koje se podjednako tiče odnosa teksta i referencijalnosti i odnosa teksta prema drugim tekstovima, među kojima, uz klasike, Augustina te provansalsku i talijansku liriku, posebno osjetljivo mjesto zauzima Dante. U svjetlu postavke da je posrijedi dominantni problem Petrarkina pisma, razmatraju se soneti LXXVII i LXXVIII, posvećeni Laurinu portretu što ga je na Petrarkinu molbu naslikao Simone Martini, kao i njihova uvriježena tumačenja u platonističkom ključu, kao i nekoliko drugih sastavaka koji se u članku ističu kao relevantni u vezi sa spomenutom temom (poglavito XVI, XC, XCIV, CXXVI).
Izvorni jezik
Ita
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA