Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 258617

Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike


Kadum, Vladimir
Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike // Metodički ogledi, časopis za filozofiju odgoja, 13 (2006), 1; 83-93 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 258617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike
(Mathematical intuition and intuition in the teaching of mathematics)

Autori
Kadum, Vladimir

Izvornik
Metodički ogledi, časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) 13 (2006), 1; 83-93

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
didaktika; filozofija; intuicija; matematika; mašta; metodika; nastava; pojam; rasuđivanje; spoznaja; teorija
(didactics; philosophy; intuition; mathematics; imagination methodology; teaching; concepts; jedgement; insight; theory)

Sažetak
Autor u radu ističe da svaka znanstvena i filozofska apoznaja počinje intuicijom, kao sposobnošću ljudskog uma da neposredno naslućuje, otkriva i spoznaje skrivene istine materijalne i duhovne stvarnosti i da budem u sprezi s maštom, stalni pratilac logike i filozofije spoznaje. Postanak i razvoj matematičkih pojmova i teorija pokazuje da matematička intuicija na prirodan i pravovremeni način otvara strogo logičke putove matematičke istine, koja se na tim putovima podvrgava logičkoj analizi. Matematika se na svim svojim razinama mora predstaviti kao sredstvo, ali i kao model egzaktnog, racionalnog i apstraktnog rasuđivanja, veoma važnog za didaktičko-metodičko i gnoseološko stajalište, za svako teorijsko i praktično djelovanje. Nastava matematike u opisivanju matematičkih pojmova i iskaza, kao i u njihovoj praktičnoj primjeni, prilazi intuitivno, otkrivajući njihove empirijsko-intuitivne korijene, uzimajući u obzir njhovu genezu i evoluciju, kako bi njihova spoznaja bila što dublja i usvajanje što učinkovitije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vladimir Kadum (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kadum, Vladimir
Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike // Metodički ogledi, časopis za filozofiju odgoja, 13 (2006), 1; 83-93 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Kadum, V. (2006) Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike. Metodički ogledi, časopis za filozofiju odgoja, 13 (1), 83-93.
@article{article, author = {Kadum, Vladimir}, year = {2006}, pages = {83-93}, keywords = {didaktika, filozofija, intuicija, matematika, ma\v{s}ta, metodika, nastava, pojam, rasu\djivanje, spoznaja, teorija}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi, \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {13}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Matemati\v{c}ka intuicija i intuicija u nastavi matematike}, keyword = {didaktika, filozofija, intuicija, matematika, ma\v{s}ta, metodika, nastava, pojam, rasu\djivanje, spoznaja, teorija} }
@article{article, author = {Kadum, Vladimir}, year = {2006}, pages = {83-93}, keywords = {didactics, philosophy, intuition, mathematics, imagination methodology, teaching, concepts, jedgement, insight, theory}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi, \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {13}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Mathematical intuition and intuition in the teaching of mathematics}, keyword = {didactics, philosophy, intuition, mathematics, imagination methodology, teaching, concepts, jedgement, insight, theory} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • The Philosopher's Index (Bowling Green
  • Ohio
  • U.S.A.) i Hrčak
  • portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font