Pregled bibliografske jedinice broj: 258432
Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) i verbotonalna metoda
Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) i verbotonalna metoda // Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike Suvag
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2006. str. 31-31 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 258432 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) i verbotonalna metoda
(Croatian national educational standard (CNES) and the verbotonal method)
Autori
Dulčić, Adinda ; Valjak, Marija ; Bakota, Koraljka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike Suvag
/ - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2006, 31-31
Skup
Znanstveni međunarodni skup Dani Petra Guberine
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Hrvatski nacionalni obrazovni standard ; verbotonalna metoda
(Croatian national educational standard (CNES) ; verbotonal method)
Sažetak
Hrvatski nacionalni obrazovni standard cjelovit je pristup obrazovnom procesu i prema njemu se radi u Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG od samog početka našeg postojanja. Vođeni temeljnom idejom verbotonalne metode OPTIMALOM (koja se ne odnosi samo na slušanje, nego na ukupno funkcioniranje djeteta) polazimo od dobrog poznavanja djetetovih sposobnosti i teškoća, potičemo razvoj sposobnosti i samosvijesti, te koristimo pozitivan transfer za usvajanje jezika i znanja. Prema HNOS-u, težište nastave u nižim razredima je razvijanje temeljne jezične pismenosti, usvajanje osnovnih matematičkih znanja i odgoj. Kako je u našem radu prema verbotonalnoj metodi obrazovanje u funkciji razvoja slušanja i govora, navedeni ciljevi nastave za nas su uvijek primarni. HNOS ponovno naglašava jačanje odgojne uloge škole. Manji broj učenika u odjeljenju, dobro poznavanje učenika i obitelji, česti susreti s roditeljima, motiviranost učitelja da se smanji i prevlada teškoća učenika, rezultira bliskom emocionalnom vezom između djeteta i učitelja, pa tako i odgojno utjećemo na našu djecu. HNOS promovira i stručnu ekipiranost škole. Od samih početaka našeg djelovanja postoji u odjelu interdisciplinarni stručni tim (psiholog, pedagog, socijalni radnik). U redovitoj školi to će se tek u budućnosti ostvarivati. U radu prema verbotonalnoj metodi primjenjuju se i posebni postupci: stimulacije pokretom, glazbene stimulacije i audiovizualno-globalna strukturalna metoda učenja jezika. Ti postupci u svojoj konačnici rezultiraju umjetničkim izričajem djece i domet su rehabilitacije i odgojno obrazovnoga rada. Zajednički rad stručnjaka iz tih područja na projektima scenskog ostvarenja određenih književnih djela, bit će za redovitu školu tek zadatak koji će pokušati u budućnosti ostvariti. U HNOS su ugrađene i preporuke za djecu s teškoćama u razvoju. Ideja verbotonalne metode da djeca oštećena sluha i govora mogu razvojem slušanja i govora biti uključena u redovit sustav školovanja kao važnoj stubi prema socijalnoj integraciji, počeli smo ostvarivati još daleke 1964. godine. Tako je verbotonalna praksa prethodila normativnoj uređenosti edukacijske integracije. Verbotonalna metoda već u svojoj ideji polazi s holističkih stajališta, podrazumijeva interdisciplinarno podučavanje i konstruktivno obrazovanje te u svojoj ideji i praksi od samog početka, tj. već 45 godina inkorporira suvremene postavke HNOS-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-0207002 - Verbotonalna metoda i umjetna pužnica: program dijagnostike i rehabilitacije (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG