Pregled bibliografske jedinice broj: 258419
Primjenljivost REYNELL razvojne ljestvice govora u logopedskoj i psihološkoj dijagnostici i terapiji
Primjenljivost REYNELL razvojne ljestvice govora u logopedskoj i psihološkoj dijagnostici i terapiji // Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2006. str. 29-29 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 258419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjenljivost REYNELL razvojne ljestvice govora u logopedskoj i psihološkoj dijagnostici i terapiji
(Relevance of REYNELL developmental language scales in speech and psychological diagnostics and therapy)
Autori
Kostelac, Slađana ; Jusufbegović, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG
/ - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2006, 29-29
Skup
Međunarodni znanstveni skup Dani Petra Guberine
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Reynell razvojna ljestvica govora ; psihološka dijagnostika ; rehabilitacija i terapija
(Reynell developmental language scales ; psychological diagnostics ; and therapy)
Sažetak
Pokazalo se potrebnim donijeti adekvatne dijagnostičke i terapijske preporuke, pa smo koristili dodatne tehnike ispitivanja, poput ispitivanja razine razumijevanja govora Reynell razvojnom ljestvicom govora. Poznata je dobra prediktivna valjanost Reynell ljestvice, s mjerama kako verbalne tako i neverbalne inteligencije. U provedenom nas je ispitivanju zanimalo utvrditi razinu povezanosti između rezultata na subtestu razumijevanja govora i rezultata na Brunet-Lezine razvojnoj ljestvici općeg psihomotornog razvoja i to na slučajnom uzorku djece u dobi od četiri do pet godina. U verbotonalnom je pristupu dobro poznata važnost rane stimulacije psihomotornog razvoja djece sa smetnjama u govorno-jezičnome razvoju. Poznavanje mjere povezanosti razumijevanja govora i razine općeg psihomotornog razvoja, držimo važnim u donošenju procjena primjerenog oblika rehabilitacije jezičnih teškoća, kao i trajanja govorne terapije. U psihološkom praćenju djeteta, nameće se nužnost diferencijalnog razlikovanja emocionalnih teškoća od teškoća koje se javljaju u sklopu pokatkad nejasnih jezičnih problema, a zbog kojih se također javljaju simptomi emocionalne neprilagodbe koja se izražava kao pasivnost-povlačenje (prikaz slučaja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-0207002 - Verbotonalna metoda i umjetna pužnica: program dijagnostike i rehabilitacije (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG