Pregled bibliografske jedinice broj: 258396
Prepoznatljivost autohtonih mliječnih proizvoda na tržištu.
Prepoznatljivost autohtonih mliječnih proizvoda na tržištu. // Zbornik predavanja / Zdravko Barač (ur.).
Zagreb: Hlad, Pluska, 2002. str. 57-63 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 258396 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznatljivost autohtonih mliječnih proizvoda na tržištu.
(Recognation of traditional dairy products on the market)
Autori
Samaržija, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik predavanja
/ Zdravko Barač - Zagreb : Hlad, Pluska, 2002, 57-63
Skup
Četvrto savjetovanje uzgajivača ovaca i koza u Republici Hrvatskoj i treća izložba hrvatskih ovčjih i kozjih sireva Varaždinske toplice
Mjesto i datum
Varaždinske Toplice, Hrvatska, 2002
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tradicionalni ovčji sirevi; tradicionalni kozji sirevi; tržiste
(traditional sheep chesses; traditional goat cheeses; market)
Sažetak
Mliječni proizvodi proizvedeni od ovčjeg i kozjeg mlijeka svojim mirisom okusom i aromom znatno se razlikuju od proizvoda proizvedenih iz kravljeg mlijeka. U usporedbi s kravljim mlijekom, ovčje i kozje mlijeko razlikuje se u količini masti i bjelančevina ali i drugačijim sastavom masnih i aminokiselina koje tim proizvodima daju posebnost i prepoznatljivost. Osim toga i svojim preradbenim osobinama ovčje i kozje mlijeko razlikuju se od kravljeg mlijeka. Ovčje mlijeko posebno je pogodno za proizvodnju tvrdih sireva i jogurta, a kozje za proizvodnju mekih i polu tvrdih sireva. Veličina masnih kuglica u kozjem mlijeku je manja, a postotak ne zasićenih masnih kiselina i masnih kiselina kratkog i srednjeg ugljikovog lanca u kozjem i ovčjem mlijeku je veći u odnosu na kravlje mlijeko. To su samo neke od osobina koje tim proizvodima osiguravaju posebno mjesto u prehrani ljudi. Nažalost, te osobine rijetko se ističu u promociji ovčjih i kozjih mliječnih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)