Pregled bibliografske jedinice broj: 257694
Vidni evocirani potencijali moždanom kartografijom djece s disleksijom
Vidni evocirani potencijali moždanom kartografijom djece s disleksijom // Međunarodni znanstveni skup Dani Petra Guberine: univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji: zbornik sažetaka / Dulčić Adinda et al. (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2006. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 257694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vidni evocirani potencijali moždanom kartografijom djece s disleksijom
(Visual evoked potentials cortical cartography in dyslexic children)
Autori
Vranić, Đurđica ; Runjić, Nađa ; Klier, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup Dani Petra Guberine: univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji: zbornik sažetaka
/ Dulčić Adinda et al. - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2006
Skup
Međunarodni znanstveni skup Dani Petra Guberine: univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji - 45 godina Poliklinike SUVAG
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vidni evocirani potencijali; moždana kartografija; disleksija
(visual evoked potentials; cortical cartography; dyslexic children)
Sažetak
Današnja neurofiziološka istraživanja pokazuju svezu disleksije s disfunkcijom vidnog puta, ali rezultati nisu sukladni. Svrha ovog istraživanja bila je ispitati karakteristike vidnih evociranih potencijala i kartografskog prikaza aktivacije kore mozga kod djece s disleksijom. Ispitali smo 20-ero djece u dobi od 7. do 10. godine (srednja životna dob 8, 20 godina), 12-ero dječaka i 8 djevojčica s teškoćama čitanja. Kontrolni je uzorak bio sastavljen od 10-ero djece bez navedenih teškoća, izjednačenih prema dobi i spolu. Ispitanici su cjelovito dijagnostički ispitani, učinjeno je oftalmološko, audiološko, neurološko, logopedsko i psihologijsko ispitivanje. Vidni evocirani potencijali ispitani su sa strukturiranim vidnim podražajem u skladu s europskim standardima za 2004. godinu. Istodobno je učinjena i moždana kartografija pomoću 32-kanalnog Neuroscan sustava, a podaci su prikupljeni i obrađeni Scan 4.3 programskim sustavom. Rezultati pokazuju uočljivo produljenje latencije vala N 135 kod djece s disleksijom nakon monokularne i binokularne stimulacije (monokulrano 148, 50 ms, binokularno 152, 30 ms) u odnosu prema kontrolnoj skupini (monokularno 136, 70 ms, binokularno 134, 80 ms). Nadalje, kontrolna skupina pokazuje veću amplitudu vala P 100 iznad desnog okcipitalnog područja (15, 80 μ V) dok se kod djece s disleksijom aktivira središnje okcipitalno područje (13, 40 μ V). Dvanaestero djece s disleksijom pokazuje uočljivu funkcijsku asimetriju tijekom monokularne stimulacije, 4-ero tijekom podraživanja lijevog oka (10, 50 μ V). Rezultati ovog istraživanja govore u prilog teorije oštećenja funkcije magnocelularnog puta kod djece s disleksijom. Produljenje latencije vala N 135 mogući je pokazatelj dismaturacije na kortikalnoj razini vidnoga puta. Kod većine djece s disleksijom vidljiv je i slab centralni kompenzacijski učinak binokularne aktivacije. Ispitivanje vidnih evociranih potencijala s moždanom kartografijom korisna je dijagnostička metoda za vizualizaciju funkcije vidnog puta djece s disleksijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti